۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۲۹۴۲۹۷
معاون پژوهشی مؤسسه روایت سیره شهدا:

پیروزی رزمندگان در جنگ را نمی توان با مناسبات مادی تفکرات لیبرالیستی تحلیل کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی مؤسسه روایت سیره شهدا گفت پیروزی رزمندگان در جنگ را نمی توان با مناسبات مادی و تفکرات لیبرالیستی تجزیه و تحلیل کرد، امروز حتی در بزرگ ترین دانشگاه های نظامی جهان ظواهر جنگ را درک و بررسی می کنند؛ اما واقعیت جنگ ما در ایمان رزمندگان نهفته است.
حجت الاسلام محمدباقر نادم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدباقر نادم، معاون پژوهشی مؤسسه روایت سیره شهدا، امشب در مراسم یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان شهرضا که در حوزه علمیه مدینة العلم این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: پیروزی رزمندگان در جنگ را نمی توان با مناسبات مادی و تفکرات لیبرالیستی تجزیه و تحلیل کرد، امروز حتی در بزرگ ترین دانشگاه های نظامی جهان ظواهر جنگ را درک و بررسی می کنند؛ اما واقعیت جنگ ما در ایمان رزمندگان نهفته است.

 

وی در ادامه افزود: برخی گمان می کنند جنگ ایران و عراق، جنگ شیعه و سنی یا جنگ عرب و عجم بود در حالی که، ما در طول 8 سال جنگ تحمیلی، با تمام دنیا و جهان استکبار مقابله کردیم و به پیروزی رسیدیم.

 

معاون پژوهشی مؤسسه روایت سیره شهداء تأکید کرد: ایمان و ولایتمداری، مهم ترین ویژگی های شهدای ما بوده است، بررسی و مطالعه وصیت نامه شهدا، روحیات معنوی و عمق ارادت آن ها را نشان می دهد.

 

حجت الاسلام نادم تصریح کرد: انقلاب ما با فرهنگ شهادت آمیخته شده و این مسئله باعث شده تا در دور ترین نقاط جهان شاهد تقلید رفتار شهدا و تأسی به فرهنگ متعالی انقلاب باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در ابتدای جنگ، صدام حسین، یک ژنرال برجسته جهان عرب و مورد حمایت غرب، و در مقابل ایران یک کشور انقلابی و بدون سازمان دهی مناسب نیروهای نظامی بود، اما رزمندگان ما تنها با توکل به پروردگار، توانستند بر این وضعیت غلبه کنند.

 

معاون پژوهشی مؤسسه روایت سیره شهداء گفت: بنا بر اذعان افسران ارشد ارتش عراق، در شلمچه و منطقه ای به مساحت 15*5 کیلومتر، 20 میلیون مین کار گذاشته و 3 هزار و 500 موشک و راکت، از سوی توپخانه عراق، شلیک شد، اما با وجود تمام این شرایط، هیچ یک از گردان های نظامی ما عقب نشینی نکرد و حتی تا آخرین نفر به دفاع و پیشروی ادامه دادند.

 

حجت الاسلام نادم تأکید کرد: دشمنان ما گمان می کنند اگر از توان هسته ای ما جلوگیری کردند، راه دست یابی ما به بمب اتم را مسدود کرده اند، در حالی که ما با وجود شهدایی که هر یک به تنهایی قادر به تحول در یک جامعه هستند، نیازی به ساخت بمب اتم نداریم.

 

وی در پایان تبیین نقش و جایگاه شهدای طلبه و روحانی را مهم‌ترین وظیفه طلاب در زمان حاضر برشمرد و گفت: طلاب و روحانیان، بیشترین شهدای صنف خود را تقدیم انقلاب کرده اند، اما وظیفه اصلی طلاب و روحانیت در زمان حاضر تبیین و تشریح ویژگی‌های روحی و خصلت‌های اخلاقی آن‌ها برای نسل امروز است./868/202/ب2

ارسال نظرات