۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۹
کد خبر: ۲۹۴۳۲۱
کارشناس فرهنگی خبر داد؛

حضور شاعران خارجی در یادواره بین‌المللی شعر امام موسی صدر

خبرگزاری رسا ـ دبیر یادواره شعر امام موسی صدر، گفت: در بخش بین الملل یادواره شعر امام موسی صدر شاعران خارجی از کشورهای مختلفی شرکت کردند.
عبدالحميد ضيايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالحمید ضیایی کارشناس امور فرهنگی، شامگاه شنبه 18 مهر در حاشیه یادواره شعر امام موسی صدر در حوزه هنری، گفت: امام موسی صدر نفس مطمئنه‌ای است که تا ابد زنده است و جاری خواهد ماند.

وی افزود: درباره حیات طیبه جوانمرد شیعه‎‌ای صحبت می‌کنیم که انسان را فارق از مذهب و آیین و دین نگاه می‌کرد و روح یگانه انسان را در جامعه و جهان مورد بررسی قرار می‌داد.

ضیایی در خصوص یادواره شعر امام موسی صدر، بیان داشت: فراخوان شعری ارائه شد و استقبال عظیمی صورت گرفت و صد شعر از سوی شاعران سراسر کشور و حتی برخی از کشورهای خارجی به دبیرخانه یادواره شعر امام موسی صدر ارسال شد.

کارشناس امور فرهنگی ادامه داد: از تعداد 100 اثر دریافتی حدود 80 شعر به مرحله نهایی رسید و برخلاف مرسوم در گذشته شعرها را به سه دسته تقسیم کردیم، شعر شاعران شناخته شده، شاعران غیر ایرانی و اشعاری از شاعران گمنام.

ضیایی در خصوص مرحله نهایی شعر امام موسی صدر، بیان داشت: حدود 132 شعر در یک کتاب توسط دفتر فرهنگ و نشر اسلامی و به همت محمدجواد آسمان از اشعار ادوار گذشته منتشر گردیده است.

وی در پایان با تشکر از مسؤولان حوزه هنری و خاندان صدر، ابراز داشت: اگر همکاری‌های اعضای خاندان صدر و مهربانی‌های مسؤولان حوزه هنری نبود، هرگز نمی‌توانستیم مراسمی درخور امام موسی صدر برگزار کنیم/856/203/ب3

ارسال نظرات