۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۹۴۳۷۳
محسن رضایی مطرح کرد؛

مشارکت سردار همدانی در 80 عملیات در سوریه/ انتفاضه سوم آغاز شده است

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سردار همدانی چه در زمان جنگ و چه پس از آن همواره در حال مجاهدت و حفاظت از اسلام و انقلاب بود.
سخنراني محسن رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح یک‌شنبه 19 مهر و در حاشیه مراسم تشییع پیکر سردار رشید اسلام، شهید همدانی و در حسینیه فاطمه الزهرا(س) میدان سپاه تهران، گفت: یکی از دلاورمردی‌ها و افتخارات سردار همدانی حضور بی‌نظیر وی در عملیات مرصاد بود، درست زمانی‌که ما قطعنامه را پذیرفته بودیم و ارتش بعث با حمایت منافقین کوردل 120 کلیومتر وارد کشور ما شدند.

وی افزود: درست در همان زمان بود که همدانی در تنگه چهارزبر در و در کمین به منافقان حمله کرد و آن‌ها را از بین برد، زیرا اگر این‌کار را نمی‌کرد قطعا منافقین به وسایل نظامی و هلیکوپترهای مستقر در کرمانشاه دسترسی پیدا می‌کردند و برای آزادی 2000 منافق زندانی در اوین اقدام می‌کردند.

وی در خصوص رشادت‌های سردار همدانی در سال‌های اخیر، ابراز داشت: از سال 90 و در صحنه نبرد در میدان سوریه حضور فعال پیدا کرد، او در قرارگاه زینب(س) در دمشق و قرارگاه رقیه را در حلب تشکیل داد و با این شعار که می‌خواهم از همین‌جا یک لشکر تشکیل دهم توانست یک نیروی مردمی منظم را ساماندهی کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص ابعاد شخصیتی سردار همدانی، گفت: وی فردی متواضع و در عین حال با خدا بود، سردار شهید در طول حضور خود در سوریه در 80 عملیات شرکت کرد و برای خود افتخار کسب کرد، ضمن این‌که وی در طول 40 سال مجاهد خود بارها تا مرز شهادت پیش رفت.

رضایی با مشابه خواندن سردار شهید همدانی با شهید احمد متوسلیان، بیان داشت: همان‌طور که احمد متوسلیان در لبنان یک گروه مردمی را ساماندهی کرد و بر علیه رژیم صهیونیستی به‌پا خواست، سردار همدانی نیز با تشکیل گروه‌های مردمی در سوریه بر علیه نظام کفر وارد مبارزه شد.

وی تاکید کرد: اگر تکفیری‌ها و سعودی‌ها موفق می‌شدند نقشه‌های خود را عملی کنند، قطعا جهان اسلام را به 1500 سال قبل بر می‌گرداندند، اما امثال سردار همدانی با استفاده از نیروهای مردمی سوری در منطقه خاورمیانه فتنه‌های تکفیری‌ها را خنثی کرد.

فرمانده اسبق سپاه در خصوص امنیت امروز کشور، ابراز داشت: اگر رشادت‌ها و تلاش‌های امثال سردار همدانی نباشد قطعا امروز ما امنیتی در کشور حس نخواهیم کرد، این عزیزان در مناطقی همچون سوریه با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند تا امروز ما در آسایش به‌سر ببریم.

رضایی در پایان در خصوص وقایع اخیر در سرزمین‌های اشغالی، تصریح کرد: تحرکات اخیر صهیونیست‌ها در خصوص جلوگیری از ورود مردم به مسجد الاقصی بی سابقه است، ضمن این‌که بر اساس شواهدی که موجود است باید گفت انتفاضه جدیدی شکل گرفته است./856/پ202/ج

ارسال نظرات