۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۹۴۳۹۸
در دهه نخست محرم؛

5 تجمع بزرگ در امامزادگان لرستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف لرستان گفت: به مناسبت ماه محرم در دهه نخست این ماه پنج تجمع بزرگ در امامزادگان استان برگزار می شود.
حجت الاسلام خاکباز ، مدير کل اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف لرستان، صبح امروز ر نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم، گفت: برنامه های فرهنگی اجتماعی در ایام محرم در امامزادگان استان برگزار می شود.


وی با بیان این که در دهه نخست محرم 5 تجمع بزرگ در امامزادگان لرستان برگزار می‌شود، عنوان داشت: روز دوم محرم، همزمان با سراسر کشور طرح شیرخوارگان حسینی و تجمع لبیک یا حسین (ع) در امامزاده‌های شاخص لرستان برگزار می‌شود.


حجت الاسلام خاکباز تصریح کرد: 8 محرم نیز تجمعی تحت عنوان شهادت قاسم‌بن حسن، تجمع لبیک یا حسین (ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی در امام زادگان استان لرستان برگگزار می شود.


برگزاری همایش رهروان حضرت زینب در امامزادگان لرستان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان یادآور شد: 12 ماه محرم نیز تجمع بزرگی با عنوان همایش رهروان حضرت زینب(س) در امام زادگان شاخص استان با حضور بانوان برگزار می‌شود.


وی در ادامه با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم در اوقاف لرستان عنوان کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم به مدت چهار سال است که در استان اجرا می شود.


حجت الاسلام خاکباز با اشاره به این که امسال آخرین سال اجرای این طرح است، یادآور شد: اوقاف لرستان تاکنون موفق به تربیت 23 تا 25 هزار نفر در زمینه قرآنی بوده است.


وی با بیان این که اوقاف و امور خیریه کشور باید یک میلیون نفر حافظ و قاری قرآن تحویل دهد، افزود: اوقاف لرستان در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن در سال 94 در سطح کشور جزو استان‌های برتر بوده است.


مدیر کل اوقاف لرستان در ادامه سوگواره یاس نبوی در شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان و طرح بصیرت عاشورایی را از دیگر طرح ها و برنامه های اوقاف لرستان بیان کرد که در طول سال برگزار می شود.


اجرای طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان لرستان
حجت الاسلام خاکباز با بیان این که طرح بصیرت عاشورایی به مدت دو ماه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح در ماه‌های محرم و صفر انجام می‌گیرد.


وی در ادامه تصریح کرد: در راستای برگزاری طرح بصیرت عاشورایی استان لرستان هر سال از استان های برتر کشور بوده است.


مدیرکل اوقاف لرستان با بیان فعالیت های عمرانی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: تاکنون 20 پروژه عمرانی تحت عنوان تعمیر، مرمت و بازسازی امامزاده‌ها و موقوفات لرستان به پایان رسیده است.


وی با بیان این که چهار پروژه عمرانی در موقوفات لرستان، پروژه‌های سرمایه‌گذاری است یادآور شد: سه پروژه از این تعداد به اتمام رسیده و یک پروژه دیگر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است./9459/202/ب1

ارسال نظرات