۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۹۴۴۲۲
همزمان با آغاز ماه محرم الحرام صورت می‌گیرد؛

نصب پرچم عزا بر فراز گنبد مطهر حسینی در کربلا

خبرگزاری رسا ـ مشاور تولیت آستان مقدس امام حسین علیه السلام اعلام کرد: چهارشنبه طی مراسم خاصی، پرچم گنبد حرم امام حسین علیه السلام تعویض و به نشانه عزا، پرچم سیاه برافراشته می شود.
سيد جعفر الموسوي مشاور توليت آستان مقدس امام حسين عليه السلام

به گزارش خبرگزاری رسا، سید جعفر الموسوی مشاور تولیت آستان مقدس امام حسین علیه السلام در گفت‌وگویی، با بیان اینکه عزاداری امام حسین، از مصادیق مهم و بارز احیای شعائر الهی است گفت:‌ همان طور که می دانید در ایام محرم، مراسم مختلفی در کربلا و تمام جهان برگزار می شود و در آستانه فرارسیدن ماه محرم، چهارشنبه همین هفته بعد از نماز مغرب و عشاء طی مراسم خاصی، پرچم سیاه بر فراز گنبد بارگاه حسینی برافراشته می شود.

 

جزئیات برنامه تعویض پرچم بارگاه حسینی
وی افزود: در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی تولیت آستان حسینی، سید علاء الموسوی و سید صالح الحیدری روسای کنونی و پیشین اوقاف شیعیان عراق سخنرانی خواهند کرد. همچنین بعد از تعویض پرچم گنبد آستان حسینی، حاضران از باب الشهداء وارد بین الحرمین و سپس آستان مقدس حضرت عباس می شوند و مشابه همین مراسم در حرم علمدار کربلا برگزار خواهد شد.

 

الموسوی با بیان اینکه این مراسم به صورت زنده از شبکه های ماهواره ای پخش می شود گفت: این آئین، به نوعی سرآغاز رسمی آئین های سوگواری سیدالشهداء برای محرم امسال در سراسر جهان به شمار می رود و در دهه محرم نیز دسته های عزاداری به طور مرتب در حرم سیدالشهداء حاضر شده و به عزاداری برای سید و سالار شهیدان خواهند پرداخت.

 

ویژه برنامه زائران و عزاداران ایرانی در کربلا
وی برنامه های ویژه عزاداران ایرانی را که از سوی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار می شود مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: این مراسم هم اینک صبحها در حرم حسینی، عصرها در خیمه گاه و شبها در حرم حضرت عباس برگزار می شود که در ایام محرم نیز به قوت خود باقی است مخصوصا که برادران ایرانی، همچون دو سال گذشته، یک هیات بزرگ بنام موکب امام رضا راه اندازی می کنند و عزاداران ایرانی، مسیر عزاداری خود را از حرم حضرت عباس آغاز و سپس وارد بین الحرمین می شوند و نهایتا در حرم امام حسین با ویژه برنامه سخنرانی و مداحی، جلوه های زیبایی از عشق به سیدالشهداء را به نمایش می گذارند.

 

الموسوی با تمجید از نظم و برنامه ریزی هیات ایرانی گفت: به دلیل کثرت موکب هایی که می خواهند به حرم بیایند، دچار محدودیت هایی در وقت دادن به دسته های عزاداری هستیم اما بر اساس آنچه از سالهای گذشته دیده ام، به جرات می گویم که موکب امام رضا، از نظم بسیار بالایی برخوردار است و کاملا به وقت ملتزم هستند و مراسم وزین و قابل توجهی برگزار می کنند.

 

رزمندگان نبرد با داعش، درس آموزان مکتب حسینی اند
مشاور تولیت آستان مقدس حسینی خاطر نشان کرد: مجالس عزاداری، نماد هویت ما و عزت ماست و ما درس ظلم ستیزی را از مکتب حسینی می آموزیم و امروز رزمندکانی که قدرتمندانه در صحنه مبارزه با تروریستهای تکفیری حاضر شده اند، درس آموزان همین مکتب اند و شما شاهدید که شاهد فرار تروریستها از نقاط مختلف هستیم و اگر مجالس عزاداری نبود، این روحیه فداکاری و ایثار هم نبود./1330/د101/ی

 

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات