۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۹۴۴۲۴
آیت الله شبستری:

فهم و قرائت مفاهیم قرآن مقدمه عمل به آن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر عمل به مفاهیم و ارزش های قرآنی، گفت: قرائت قرآن و فهم معارف آن مقدمه عمل به قرآن است، جوانان و نوجوانان با انس با قرآن و یادگیری آن در این سن در حقیقت این مقدمه را فراهم کرده اند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ظهر امروز در همایش تجلیل از دانش آموزان برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز، آموزش قرآن در جوانی را مغتنم دانست و اظهار داشت: یادگیری قرآن در جوانی سبب می شود تا قرآن در پوست و گوشت جوان نفوذ کند.

 


وی با بیان این‌که وجود نونهالان و دانش آموزان قرآنی مایه مباهات است، ابراز داشت: وجود چنین جوانان و نوجوانانی برای کشور مفید است، حقیقتا جا دارد تا از خانواده های این عزیزان و آموزش و پرورش به جهت توجه به این امر مهم تقدیر کرد.

 


عضو خبرگان رهبری با تأکید بر عمل به مفاهیم و ارزش های قرآنی، تصریح کرد: قرائت قرآن و فهم معارف آن مقدمه عمل به قرآن است، جوانان و نوجوانان با انس با قرآن و یادگیری آن در این سن در حقیقت این مقدمه را فراهم کرده اند.

 


وی ادامه داد: نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و دیگر کتب والای شیعه نیز باید مورد توجه باشد و انس با آن ها در میان جوانان نیز باید مورد توجه و دقت باشد، این کتب هر دو در حقیقت دارای ارزش و مطالب والایی هستند.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به آغاز دهه محرم و عزاداری سید الشهدا(ع)، ابراز داشت: عزاداری سیدالشهدا(ع) باید با شناخت حقیقی و هدف این قیام همراه باشد، نسل جوان امروز باید با هدف قیام امام حسین(ع) آشنا و شناخت کافی داشته باشند.

 


وی با تأکید بر دوری از جریانات خرافی در عزاداری امام حسین(ع)، تأکید کرد: عزاداری امام حسین(ع) باید در راستای هدف قیام سیدالشهدا باشد، از این رو آشنایی با هدف و شرایط زمان قیام امام حسین(ع) برای نسل امروز باید جدی گرفته شود.

 


گفتنی است، در پایان این همایش 19نفر از دانش آموزان استان آذربایجان شرقی که در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز حائز مقام و رتبه شده بودند، مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند./854/202/ب1

ارسال نظرات