۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۹۴۴۴۶
حجت‌الاسلام رضوی مهر:

سردار همدانی مبارزه را مقدم بر مذاکره می‌دانست

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب از اخلاص، ایمان و شجاعت به عنوان سه ویژگی منحصر به فرد سردار حاج حسین همدانی نام برد و گفت: شهادت سردار همدانی که مبارزه را مقدم بر مذاکره می‌دانست به همه فهماند برای دفع استکبار راهی جز مبارزه نیست.
سردار شهيد همداني

حجت‏الاسلام سید جلال رضوی مهر، دوست و همرزم سردار شهید حاج حسین همدانی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بیان حالات این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: سردار شهید حاج حسین همدانی یک عارف کامل بود که مطیع فرمان ولی فقیه زمان خود و آماده رزم در مبارزات حق علیه باطل با تمام توان بود.

 

وی افزود: این فرمانده و سردار سربلند و سلحشور به جز شهادت چیز دیگری را طلب نمی‏کرد و به واقع تارک دنیا بود، باید اذعان کرد که سه عنصر اخلاص، ایمان و شجاعت را در وجود خود داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: پوست و خون استخوان و گوشت او عشق به ولایت و اطاعت از ولی فقیه خود بود و نماز وی همیشه با خضوع و خشوع و لبان ذکر گویش مرام و مسلک امام علی(ع) را در ذهنها تداعی می‏کرد.

 

مشاور ریاست سازمان اوقاف تصریح کرد: او با شهیدان چیت سازیان، ترک، حجازی، نیکو منظر، قاسمی و حاجی بابایی که فرزندان پرورش یافته مکتب جهاد و شهادت بودند با هم عهدی داشتند که به عهد خود عمل کردند.

 

وی تأکید کرد: سردار شهید همدانی تمامی زوایای زندگی‏اش مأخوذ از آری و یا نه شرعی بود، تمام سعی و تلاشش این بود که زندگی خود و فرزندانش طبق احکام و مقررات شرعی اداره شود.

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: او مجالس روضه را خود اداره می‏کرد و به نیازمندان امداد رسانی و کمک می‌کرد و هر بی پناهی او را نقطه امید خود می‏دانست، با دوستان ملیحانه سخن می‏گفت و با دشمنان کوچک‏ترین مسامحه‏ای به خرج نمی‏داد.

 

وی خاطر نشان کرد: او در تئوریسین دفاع به اوج رسیده بود و به همین سبب با ایمان تام و کامل تنور مبارزه با استکبار را پر حرارت نگه می‏داشت.

 

حجت‏الاسلام رضوی مهر اظهار داشت: شهید سردار همدانی به همه سیاسیون فهماند که مبارزه مقدم بر مذاکره است و تنها مبارزه با دشمنان اسلام سبب پیروزی اسلام است.

 

وی افزود: اگر ردای دیگری غیر از شهادت بر اندام ایشان بود باید امت اسلام تعجب می‏کردند اما امروز از فرزند او گرفته تا جوان بسیجی سوریه اذعان دارد که حق او شهادت و اجر او مرگ در راه خداوند است.

 

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب تصریح کرد: سردار همدانی با تأسیس نیروی دفاع وطنی سوریه فعالیت خود را در سوریه آغاز کرد و شخصا برای انتقال فرهنگ مبارزه و دفاع از حقانیت اسلام به آنجا رفت.

 

وی خاطر نشان کرد: حضور او در میان رزمندگان مانند حبیب بن مظاهر نقطه ذکاوت و ایمان به اسلام را به ارمغان می‏آورد و باید بدانیم که سه کتاب ماندگار او از دوران دفاع مقدس تکلیف است ای برادر، مهتاب خین و همپای صاعقه از یادگار‏های او است.

 

وی تأکید کرد: وقتی ولی فقیه زمان سردار شهید را در مسیر حقیقت و بنیان مرصوص تلقی می‏کند که نشان از عمق روح کامل او است.

 

حجت‏الاسلام رضوی مهر تصریح کرد: باید بدانیم شهید همدانی فقط متعلق به رزمندگان استان همدان نبود بلکه او عاشقانی در سراسر کشور و حتی در عراق و سوریه دارد که به عمل و گفتار او عشق می‏ورزیدند و مطالبات امام و رهبری را در عمل وی می‏دیدند.

 

وی ادامه داد: او مقلد مکتب روح الله و شاگرد پرورش یافته رهبر انقلاب بود که در غروب روز مباهله در جاده منتهی به حلب سوریه در کمین دشمن تایر چرخ خودرو حامل وی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بعد از واژگون شدن خودرو زخمی شده و بعد از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل می‏شود و جسد مطهر این شهید در حرم حضرت زینب(س) طواف داده شده و بعد به کشور منتقل شد.

 

حجت‏الاسلام رضوی مهر گفت: شهادت این شهید گرانقدر به قدری دردناک بود که سید حسن نصرالله مدیرکل حزب الله لبنان دل شکسته و ملول گشت و بشار اسد نیز بعد از شنیدن خبر شهادت وی او را مستشار مدافع حرم و حریم ولایت و امت اسلام نام برد.

 

 

 

وی در پایان گفت: باید بدانیم که دست نوشته ایشان برای خاطره کتاب لشکر عشق نمونه بارز پیوند و علاقه این هنرمند معنوی در باب جهاد و دفاع را به نمایش می‏گذارد./1329/ت301/ی

ارسال نظرات