۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۹۴۴۵۱

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ انجام ۱۲۰۰ نفر روز تبلیغ دینی ویژه دهه ولایت در شهرستان تویسرکان، آمادگی ۷۰ هیأت مذهبی برای برگزاری مراسم دهه اول محرم در کلاله، تمدید مجوز فعالیت ۱۵۵۰ هیأت مذهبی، تعلق رتبه های برگزیده بخش پوستر و کتاب تدوبنی دفاع مقدس به همدان، به استقبال محرم رفتن ۲۵۰هیأت مذهبی تویسرکان از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، رضا شریفی راد 14 مهر 94 در مصاحبه با هفته نامه ندای توی، گفت: دهه ولایت، دهه هدایت و رهبری و عشق و ارادت به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) وبه‌ویژه مقام شامخ ولایت است.

 

وی با بیان اینکه در طول دهه امامت و ولایت بیش از 1200 نفر روز تبلیغ دینی شامل محافل جشن و شادی در مساجد،بقاع متبرکه، حسینیه ها و اماکن فرهنگی و فعالیتهای مذهبی با همکاری 90 هیئت مذهبی شهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان و بیش از 40 روستای تابعه بخش های مرکزی و قلقلرود برگزار شد، افزود: 82 مبلغ و مبلغه بومی شامل روحانیان طرح هجرت،مستقر،پاره وقت،ائمه جماعات شهر و روستا و طلاب واجدالشرائط حوزه علمیه شیخ علیخانی تویسرکان و خواهران طلبه حوزه علمیه کوثر در مناطق مختلف این شهرستان به تبیین ابعاد مختلف سیاسی، اجتمایی، فرهنگی،اخلاقی وعاطفی واقعه تاریخی غدیر پرداختند.

 

مسؤول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی و کارشناس ارشد امورقرآنی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان ادامه داد: روحانیان اعزامی علاوه بر اقامه نماز اول وقت به جماعت، احیاء امر به معروف و نهی از منکر، بیان مسائل شرعی و پاسخ به شبهات شرعی به تبیین ابعاد سیاسی،فرهنگی،اخلاقی،اجتماعی و عاطفی واقعه غدیرخم  پرداختند.

 

شریفی در ادامه برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری گفتمان های دینی همایشی و کارگاهی با هدف ترویج فرهنگ علوی،همایش حجاب وعفاف،مسابقه زندگی امام علی(ع)،نشست خبری سرپرست اداره تبلیغات اسلامی با رسانه های محلی تویسرکان، ارسال پیام تبریک دهه امات و  ولایت به ادارات،نهادها و تشکل های دینی، اقامه نماز جماعت در مرقد مطهر حیقوق نبی و پاسخگویی به شبهات دینی عموم مردم را از دیگر برنامه‌های این دهه  در شهرستان تویسرکان برشمرد.

 

آمادگی 70 هیأت مذهبی برای برگزاری مراسم دهه اول محرم در کلاله

حجت‌الاسلام رضا دیلمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کلاله ضمن اعلام این خبر گفت: مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) توسط 70 هیئت مذهبی و با حضور اقشار مختلف مردم در محلات و مناطق شهری و روستایی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام دیلمی  اظهار داشت: مراسم سخنرانی با محوریت ابعاد و علل قیام عاشورا، استکبار ستیزی، فرهنگ ایثار و شهادت، نقش ولایت مداری در تعالی اسلامی...، ادعیه خوانی و روضه خوانی جزء برنامه‌های اصلی هیئات می باشد.

 

دیلمی گفت: در این مدت، تلاش می‌کنیم که با تشکیل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و اعزام تیم های نظارتی و استفاده از ظرفیت شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان، بر عملکرد هیئات و مداحان، نظارت مستمر داشته باشیم.

 

وی افزود: برنامه های مختلف هئیات در این ایام به صورت مردمی و پذیرایی آن از طریق جمع آوری نذورات اهالی و خیرین تامین می‌شود.

 

حجت‌الاسلام دیلمی در پایان به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی اشاره کرد و افزود: این مراسم همه ساله در ماه محرم به صورت ویژه در کلاله برگزار می‌شود و هئیات مذهبی بانوان برای حضور در این مراسم با شکوه که به یاد کوچکترین سرباز حادثه عاشورا حضرت علی  اصغر(ع)، گردهم جمع می شوند و از فرهنگ حسینی و نقش آن در تعالی اسلام سخن می‌گویند.

 

تمدید مجوز فعالیت 1550 هیأت مذهبی

حبیب جمشیدی، کارشناس تشکل های دینی تبلیغات اسلامی شمال غرب تمدید مجوز فعالیت  1550 هیئت مذهبی طی یک ماه گذشته خبرداد.

 

وی، یادآور شد: با توجه به حجم پرونده های مورد ارزیابی و بررسی، روند تمدید مجوز در روز های آینده، با شدت و دقت بیشتر انجام می‌شود  و تا قبل از محرم ، 1950 هیئت نسبت به تمدید مجوز اقدام  می‌کنند.

 

جمشیدی، تصریح کرد: برگزاری مراسم  سوگواری با رعایت دستورالعمل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی  بهره گیری از سخنران و مداح و رعایت منشور شانزده گانه، مهم ترین های شرایط تمدید  مجوز است.

 

گفتنی است، تمدید مجوز هیئات مذهبی از تاریخ 14 شهریور آغاز و تا  20 مهر ماه جاری ادامه خواهد داشت.

 

تعلق رتبه های برگزیده بخش پوستر و کتاب تدوبنی دفاع مقدس به همدان

اختتامیه چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری، در سالن کوثر اصفهان برگزار شد و طی آن ازبرگزیدگان کمیته های هفتگانه ی ادبیات، هنرهای تجسمی، فرهنگ و مطالعات پایداری، محصولات فرهنگی، موسیقی، هنرهای نمایشی وهنرهای تصویری تقدیر به عمل آمد.

 

در این مراسم در کمیته فرهنگ مطالعات پایداری جایزه رتبه‌ برگزیده بخش کتاب تدوینی دفاع مقدس به حمید حسام به خاطر کتاب «وقتی مهتاب گم شد» از حوزه هنری همدان تعلق گرفت.

 

در کمیته هنرهای تجسمی هم ضمن تقدیر از وحید حسینخانی از استان البرز جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش پوستر به رضا شعبانی از استان همدان اهدا شد.

 

همچنین در این کمیته ضمن تقدیر از مهدی پرستار شهری از استان همدان، جایزه رتبه‌ برگزیده در بخش نقاشی به محمود آزادنیا از استان خراسان رضوی تعلق گرفت.

 

یادآور می‌شود، چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری به میزبانی حوزه هنری اصفهان برگزار شد.

 

به استقبال محرم رفتن 250هیأت مذهبی تویسرکان

علیرضا بیاتی 18 مهر 94 در گفتگویی با اعلام این خبر، گفت: ماه محرم برای مذهب تشیع ماهی است که پیروزی در متن فداکاری بدست آمده است.

 

وی با بیان این مطلب که با حلول ماه محرم حماسه، شجاعت و فداکاری در خون شیعیان زنده می‌شود، افزود: هیئات مذهبی شهرستان تویسرکان از هم اینک با سیاه پوش کردن مساجد، حسینیه ها و برپایی تکایا و نصب بیرق ها به استقبال ماه محرم می روند. 

 

بیاتی با اشاره به فعالیت 318 هیئت مردمی، دانش آموزی، دانشجویی، محوری، عشایری در شهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان و روستاهای تابعه دهستانهای هفتگانه بخش های قلقلرود و مرکزی ادامه داد: تمام هیئات مذهبی تویسرکان به مناسبت دهه اول محرم نسبت به برگزاری محافل سوگواری و عزاداری سیدالشهدا(ع) اقدام می‌کنند./1325/ت303/ی

ارسال نظرات