۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۹۴۴۵۸
استاد حوزه علمیه قم:

انسان‌ها از گذر مصیب و رنج آزمایش می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که خدا با مصیبت‌ها و رنج‌های مختلف بهترین انسان‌ها را مشخص کرده و بهشت خود را به آن‌ها اختصاص می دهد، گفت: انسان‌ها از گذر مصیبت و رنج آزمایش می‌شوند.
حجت الاسلام رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا رنجبر بعد از ظهر امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان اینکه خداوند برای انسان مانند یک باغبان است، گفت: همانطور که باغبان به گیاهان و گل‌های مختلف آب داده و از آن‌ها مراقبت می‌کند خداوند هم برای انسان همین روش تربیتی را دارد.

 

وی افزود: باغبان با مراقبت از گیاهان مختلف آن‌ها را آزمایش می‌کند تا بهترین و مقاوم ترین بذر را انتخاب کند و خداوند هم که باغبان انسان است با مصیبت ها و رنج‌های مختلف بهترین انسان‌ها را مشخص کرده و بهشت خود را به آن‌ها اختصاص می دهد.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: بعضی‌ها با مصیبت‌ها و رنج‌ها در زندگی مشکل داشته و همیشه به دنبال راحتی هستند در حالی که همانطور که یک کودک زمین می‌خورد و مادرش برای این‌که ساکت شود و درد را فراموش کند به او خوردنی‌های خوشمزه می‌دهد خداوند هم همین‌طور است و به انسان در عوض تحمل رنج‌ها و مصیبت‌ها بهشت ابدی و نعمت‌های آن را پاداش می‌دهد.

 

حجت الاسلام رنجبر با بیان این‌که در این دنیا باده و می واقعی معرفت الله است، تصریح کرد: حافظ در اشعار خود با اشاره به این نکته می‌گوید که مواظب باشید که باده انگور را به جای باده واقعی به شما ندهند و سر شما را کلاه نگذارند.

 

وی افزود: برای این‌که در زندگی بتوانیم در مقابل مصیبت ها صبر کرده و می واقعی که همان معرفت الله است برسیم باید همیشه به کسانی که بیشتر از ما مصیبت دارند نگاه کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: سعدی در این زمینه حکایتی دارد و می‌گوید یک نفر از این‌که کفش نداشت و پا برهنه بود به درگاه الهی شکایت می‌کرد تا این‌که یک روز به خیابان رفت و مردی را دید که پا نداشت.

 

حجت الاسلام رنجبر با تأکید بر اینکه انسان‌ها هر چه در نزد خداوند مقرب تر باشند امتحانات و مصیبت های آن هم بیشتر می شود، گفت: انسان با رنج‌ها ساخته شده و پرده های غیب از مقابل چشمانش کنار رفته و به این ترتیب می‌تواند به بهشت و نعمت‌های آن که وعده خداوند در قرآن کریم است برسد.

 

وی یادآور شد: در زندگی انسان هیچ چیز مانند عشق به خداوند و باده ناب نمی‌تواند موجب خضوع و خشوع انسان شود و اگر انسان در این مقام پیشرفت کند مانند حافظ که می‌گوید از این باده سرخوش و شاد است می‌تواند سرخوش و شاد شود و در نگاه چنین انسانی دنیا و متعلقات آن بی‌اهمیت و پوچ می شود./968/پ202/ی

ارسال نظرات