۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۹۴۴۷۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

هدف از تمام عزاداری‌ها رسیدن به معرفت اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان این‌که امام حسین(ع) مدال نوکری خویش را به ما داده که عَلم دین را در این ماه بلند کنیم، گفت: هدف از تمام عزاداری‌ها رسیدن به معرفت اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام مصطفي نوروزي

به گزارش، خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، ظهر امروز در جمع هیأت امنا و ائمه جماعات استان در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین گفت: امام حسین(ع) می‌فرمایند که مردم بنده و برده دنیا هستند و تا زمانی‌که زندگی بر وفق آنان می‌چرخد، مشکلی ندارند اما به محض ایجاد مشکل، آن وقت است که دیندار واقعی کم خواهد شد.

 

وی ادامه داد: آنچه که در فرهنگ حسینی آمده این است که هدف از قیام امام در کربلا، احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز بوده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با تاکید بر این‌که دینداری سخت است، گفت: این‌که ما فکر کنیم 50 درصد می توانیم در خدمت امام حسین(ع) باشیم و 50 درصد به زرق و برق و تجملات دنیا بپردازیم، این نمی شود.

 

این مسؤول تصریح کرد: همه ما این حدیث را شنیده‌ایم که امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است اگر کسی بخواهد وارد کشتی امام حسین(ع) شود، باید با تمام وجود و با هر دو پا وارد شود همه باید به این نکته توجه داشته باشیم که خداوند این توفیق را به ما عنایت کرده، امام حسین(ع) مدال نوکری خویش را به ما داده که عَلم دین را در این ماه بلند کنیم.

 

حجت‌الاسلام نوروزی در پایان با تاکید بر این‌که نمی‌شود انسان به امام حسین(ع) معتقد باشد اما نمازش دچار مشکل باشد یا زکات و خمس مالش را پرداخت نکند، افزود: هدف از تمام عزاداری‌ها رسیدن به معرفت اهل بیت(ع) است./955/203/ب3

ارسال نظرات