۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۹۴۵۰۰
نماینده خبرگان رهبری:

تشیع لندنی به دنبال خرافه‌گرایی در مجالس محرم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: وهابیت با ترویج اسلام آمریکایی و تشیع لندنی با ترویج خرافات به دنبال انحراف در مجالس عزای اهل بیت عصمت و طهارت هستند.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع روحانیان و متولیان هیأت‌های حسینی شهرستان مراغه، اظهار داشت: مجالس عزاداری ماه محرم و صفر فرصتی برای آشنایی با مکتب، مرام و اهداف نهضت حسینی است.

 


وی با بیان این‌که عزاداری بدون معرفت به مکتب اهل بیت نمی‌تواند موجب تعالی و تقرب شود، گفت: ع
زاداری باید زمینه ساز تحول در زندگی و تقرب به درگاه الهی باشد، منابر و مجالس وعظ و خطابه در ماه محرم به ویژه دهه اول این ماه می تواند نقش مهمی در تربیت روحی و روانی جامعه داشته باشد.

 


امام جمعه مراغه با بیان این‌که دشمنان به دنبال ترویج عزاداری توأم با خرافه‌گری در میان شیعیان هستند، تصریح کرد: وهابیت با ترویج اسلام آمریکایی و تشیع لندنی با ترویج خرافات و مسائل غیردینی از جمله قمه‌زنی به دنبال انحراف در مجلس عزای اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر افزایش مطالعه و ارتقای معلومات عمومی مبلغان دینی و بهره‌مندی از منابع موثق و مقاتل مورد تأیید علمای دین در مجالس عزاداری خاطرنشان کرد: انتظار داریم شعرای اهل بیت عصمت و طهارت و مداحان تمامی سخنان و مرثیه‌های خود را بر اساس مستندات تاریخی بیان کنند.

 


وی با تأکید بر این‌که عاشورا صحنه عزت و آزادگی اهل بیت عصمت و طهارت در مقابل ظالم جور زمان بوده است؛ گفت: باید تمامی سخنان و اشعار خود را با توجه به مستندات به مردم ارایه کنید تا برای جامعه قابل فهم و درک باشد. چراکه عزاداران واقعی برای شنیدن صوت زیبای مداحان به هیات های عزاداری نمی آیند.

 


وی مجالس عزدارای اهل بیت را مکتب تعالی بشریت عنوان کرد و گفت: روحانیان و مبلغان دینی باید زمینه تقویت بنیه اعتقادی جامعه و جوانان را فراهم کنند، عزاداری برای نهضت تاریخی و مصائب امام حسین(ع)، روشی برای تبلیغ دین است، نباید اجازه ورود بدعت‌های نابجا در این گونه مجالس داده شود.

 


همچنین حجت الاسلام علی امیری، رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه از ساماندهی 410 مداح و 126 خانم جلسه با برگزاری شش دوره آموزشی برای برادران و دو دوره برای خواهران طی سه سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: شهرستان مراغه دارای 154 هیات عزاداری و 100 هیات شاه حسین گویان است./935/203/ب1

ارسال نظرات