۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۹۴۵۰۲

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پی شهادت سرتیپ پاسدار حسین همدانی، معرفی نفرات برتر سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم قزوین و تأکید رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین بر عدم ترویج و تبلیغ خرافات در دین از جمله عناوین اخبار کوتاه قزوین است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در پیامی شهادت سرتیپ پاسدار حسین همدانی را تبریک و تسلیت گفت.

 

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خبر تأثر برانگیز و حماسه آفرین شهادت سردار دلیر اسلام سرتیپ پاسدار حسین همدانی داغی دیگر بر دل شیفتگان جهاد و شهادت نهاد.

 

سرداری که مجاهدت خود را پیش از انقلاب اسلامی شروع کرد و هیچ‌گاه باز نایستاد. حضور مؤثر و مستمر در مبارزه با استکبار جهانی در عرصه های جنگ سخت و نرم شاهدی بر رشادت‌ها و ایثار این رزمنده خستگی ناپذیر و فرمانده دلاور است.

 

اینجانب عروج ملکوتی این شهید بزرگوار را به محضر امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا، خانواده محترم شهید و عموم علاقه‌مندان عرصه ایثار و شهادت تبریک و تسلیت می گویم.

 

نفرات برتر سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم قزوین معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، نفرات برتر سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امورخیریه شهرستان قزوین مشخص و معرفی شدند.

 

در این مسابقات که در روزهای 8 و نهم مهرماه برگزار شد 150 شرکت کننده مرد و 280 شرکت کننده خانم در 7 رشته قرآنی حضور داشتند.

 

در قسمت برادران و در رشته  حفظ 5 جزء محسن وهاب‌پور و صادق اختری به ترتیب در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند.

 

در رشته حفظ 10 جزء نیز اسماعیل نظری اول شد و محمدجواد مهجور  میلاد میرزاعلی محمدی‌ها به ترتیب عنوان‌های دوم و سوم این رقابت‌ها را کسب کردند.

 

در حفظ 20 جزء حسن تاچه بندها اول شد و محسن سلیمی نیز در جایگاه دوم ایستاد. هم‌چنین در حفظ کل محمود میرزایی اول، منصور شریفی آقابابایی دوم و سیدصادق مجابی سوم شد.

 

جواد رفعتی نیز عنوان نخست رشته قرائت را کسب کرد و پس از او علی شعبانی دوم شد و محمدحسین محمدی آهویی نیز به مقامی بهتر از سوم دست نیافت.

 

در ترتیل سجاد قلی پور، سجاد حاجی و مهدی ملاحسنی نیز به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

 

در رشته اذان این مسابقات نیز که ویژه مردان بود سجاد قلیچ پور اول، محسن قلی پور  دوم و علیرضا صحراکاران نیز سوم شد.

 

اما در بخش بانوان و در حفظ 5 جزء فرنگیس عشایری اول شد، مرجان خانزاده دوم و زهرا آقایی نیز بر سکوی سوم ایستاد.

 

صغری محمدعلی پور در رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم اول شد، مرضیه سهرابی بر سکوی دوم ایستاد و فاطمه سهرابی نیز سوم شد.

 

در حفظ 20 جزء زهرا مال میر عنوان اول را از آن خود کرد و خانمها لیلا امیرلو و حبیبه ایمانی نژاد نیز مقام سوم مسابقات را از آن خود کردند.

 

در رشته حفظ کل این رقابت‌ها اعظم اکبری  مقام اول مسابقات را کسب کرد و مهناز مومنی و طیبه ضرابی نژاد نیز مقام‌های بعدی این مسابقات را کسب کردند.

 

اما در رشته قرائت مریم سهرابی و مریم شادور به ترتیب مقامهای اول و دوم را کسب کردند و در ترتیل نیز طاهره عبدالهی  بر سکوی نخست ایستاد و پس از آن حنانه السادات حسینی و انیسه حاجی یوسفی دوم و سوم شدند.

 

نفرات برتر این رقابت‌ها جواز حضور در مرحله استانی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم را کسب کردند.

 

خرافات و تبلیغات ناصحیح آفت دین است

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام علی قابل در همایش طلایه‌داران تبلیغ گفت: مناسبت‌های مذهبی و ملی که در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شده‌اند، به نوعی شناسنامه انقلاب اسلامی هستند و باید برای بزرگداشت آنان و ارج نهادن به آنان بیش از پیش تلاش کرد.

 

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم این ماه را یکی از ماه‌های بسیارعظیم و بزرگی دانست که در دل‌ها و قلب‌های مردم مومن و ولایتمدار ایران اسلامی جا باز کرده است.

 

حجت‌الاسلام قابل خرافات و تبلیغات ناصحیح و خلاف واقع را آفت دین برشمرد و افزود: پرهیز از ترویج خرافات و بیان داستان‌های خلاف واقعیت و هدایت افکار عمومی به سمت واقعیت‌ها اساس کار تبلیغات است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به جریان مذاکرات هسته‌ای و برجام احتیاط در برابر آمریکا را لازمه به نتیجه رسیدن و حمایت از حقوق هسته‌ای ملت ایران دانست و افزود: امروز آمریکا از تمام برنامه‌ها و توطئه‌های خود نا امید شده و تلاش می‌کند با اظهارنظرهای غیرمعقول و غیرمنطقی جریان پیشرفت مذاکرات را عوض کند.

 

این مسؤول ابراز کرد: امروز آمریکایی‌ها ادعا می کنند که باید از ایران به خاطر تلفاتی که درجریان حوادث مختلف داده، در خواست غرامت کنند، این درحالی است که آمریکا خود دست به جنایت‌های مختلفی از جمله حمله به هواپیمای مسافربری بر فراز خلیج فارس و شهادت ده‌ها تن زده است.

 

حجت‌الاسلام قابل عنوان کرد: کشتار بیش از یک میلیون انسان درسال‌های گذشته در عراق، افغانستان و سوریه نمونه های دیگری از جنایات آمریکا است که باید به خاطر آن‌ها از سوی این کشور غرامت سنگینی پرداخت شود.

 

وی با بیان این‌که فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین بزرگترین درس برای بشریت در درک ارزش های دینی است، گفت: در اصل حفظ دین شناخت دشمن یک اصل ویژه و خاص است.

 

حجت‌الاسلام قابل در پایان با اشاره به توطئههای دشمنان دین و اسلام گفت: دشمن امروز برای ضربه زدن به جایگاه دین دست به هر توطئه‌ای می زند و از این رو باید مواظب بود تا با هوشیاری توطئه های آنان را خنثی کرد./955/203/ب2

ارسال نظرات