۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۹۴۵۰۵

اعزام 40 هزار مبلغ دینی به سراسر نقاط کشور

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، 40 هزار مبلغ با همکاری حوزه علمیه قم به نقاط مختلف شهری و روستایی سراسر کشور اعزام می شوند.
رضا معممي مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رضا معممی مقدم، مدیرکل تشکل های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی امروز در دیدار با امام جمعه مراغه به تشریح اهداف و برنامه‌های این سازمان در آستانه فرا رسیدن ماه محرم پرداخت و اظهار داشت: همه ساله در آستانه ماه محرم با همکاری حوزه‌های علمیه طرح اعزام مبلغ به سراسر نقاط کشور اجرایی می شود.

 


وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه قم، مشهد، تبریز، اصفهان بیشترین اعزام مبلغ در کشور را دارند، خاطرنشان کرد: بخشی از مبلغان فعال در شهرها و روستاها بومی و بخشی نیز غیربومی هستند که سعی شده مبلغان غیربومی نیز از پیش آشنا به فرهنگ، آداب و رسوم مناطق فعالیت خود باشند.

 


معممی‌مقدم با تأکید بر این‌که اعزام مبلغ به دورترین نقاط روستایی و مناطق مرزی و محروم در اولویت بوده است، گفت: در محرم سال جاری حدود 40 هزار مبلغ برای تشریح و تبیین مکتب اهل بیت و اهداف قیام امام حسین(ع) با همکاری حوزه‌های علمیه به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند.

 


مدیرکل تشکل های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: تشریح فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت عاشورایی، امر به معروف و نهی از منکر، برپایی نماز و اهداف قیام امام حسین(ع) مهم‌ترین مأموریت مبلغان در این اعزام ها بوده که آنان تبلیغ خود را براساس کتاب ره توشه انجام می دهند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 91 هزار هیأت مذهبی در سراسر کشور خبر داد و گفت: هیأت های مذهبی بزرگترین شبکه اجتماعی کشور محسوب می شوند، با این توضیح که از سال گذشته 11 هزار و 629 هیأت مذهبی نیز مجوز فعالیت از سازمان تبلیغات اسلامی گرفته اند.

 


معممی‌مقدم با اشاره به این‌که مجالس عزای محرم و صفر با هدف اعتلای فرهنگ اسلامی و ترویج آموزه های ائمه اطهار(ع) تشکیل می شود، اظهار داشت: هیات های مذهبی شبکه ای متراکم هستند که از دیرباز در فرهنگ ایرانی اسلامی نفوذ کرده و مهم‌ترین نتیجه آن در پیروزی انقلاب اسلامی ایران مشاهده شده است.

 


مدیرکل تشکل های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر مقابله جدی با خرافه‌گری و بدعت در مجالس عزاداری ماه محرم و صفر گفت: به منظور جلوگیری از بروز بدعت های مختلف در آیین های عزاداری باید از افراط گرایی مذهبی دوری کرد، اکنون با توجه به فهم و بلوغ جامعه باید نذر فرهنگی را جایگزین نذر مادی کرد./935/202/ب1

ارسال نظرات