۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۹۴۵۱۸
رائفی پور:

داعش برای پیشبرد اهداف صهیونیسم تشکیل شده است

خبرگزاری رسا ـ تحلیل‌گر مسائل سیاسی و منطقه‌ای گفت: اگر سواد رسانه‌ای داشته باشیم، خواهیم یافت که هیچ یک از فیلم‌های هالیوودی جهت تفریح و سرگرمی نیست.
استاد رائفي پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر رائفی پور تحلیل‌گر مسائل سیاسی و منطقه‌ای، عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز با تشریح ابعاد مختلف حادثه تلخ منا در ایام حج ابراهیمی اظهار داشت: سکوت رسانه‌های غربی و عربی در خصوص کشتار مردم عراق، سوریه، یمن، فلسطین و حتی فاجعه سقوط جرثقیل و ماجرای منا، بسیار دردناک است.


وی با بیان این‌که حقوق بشر غربی شعاری بیش نیست، خاطرنشان کرد: امروزه رسانه ها جزء لاینفک جوامع هستند، تا جایی که در بیشتر جوامع کسی نمی‌تواند بدون رسانه زندگی کند اما جهت استفاده درست از رسانه نیز باید سواد رسانه ای خود را بالا ببریم، چراکه دشمن با قدرت رسانه ای خود مسائل نه چندان مهم را به عنوان اصول برای ملت‌ها دیکته می کنند.


رائفی پور افزود: آنچه امروز در فضای رسانه‌ای بیشتر به آن پرداخته می شود مسأله آخر الزمان است که رسانه های غربی به شدت روی آن مانور می دهند، بی ارتباط با برخی حوادث منطقه‌ای و بین‌المللی نیست، حتی ظهور داعش حاصل قدرت رسانه ها است، چنانکه سال ها قبل از وجود داعش، رسانه ها در قالب فیلم زمینه ایجاد آن را فراهم کردند.


این کارشناس مسائل رسانه‌ای و سیاسی با اشاره به این‌که امروز رسانه های غربی هنر و سرمایه های خود را در راستای اهداف شیطانی به خدمت می گیرند، تصریح کرد: رسانه های قدرتمند، به کرار به موضوع ظهور منجی پرداخت کرده اند و آن را در قالب های مختلف مثل کارتون، انیمیشن، فیلم و غیره نشان داده اند.


وی ادامه داد: اگر سواد رسانه‌ای داشته باشیم، خواهیم یافت که هیچ یک از فیلم‌های هالیوودی جهت تفریح و سرگرمی نیست، بلکه در پس آن هزاران تفکر نهفته و کارهای کارشناسی صورت گرفته است. پرداخت رسانه ها به موضوع ظهور منجی تا حدی زیاد بوده که نظر سنجی مؤسسه‌ای دو برابر شدن تمایل مردم جهان به ظهور منجی را نشان می دهد.


رائفی پور یادآور شد: هنر می تواند در نمادها و نشانه ها به کار برده شود، وقتی هنرمند خود را خدمت نمادها قرار می دهد در واقع مثل مزدور عمل می کند اما هنرمند واقعی باید نشانه ها شناسایی و معرفی کند چرا که نشانه ها از درون می جوشند و خداوند همه اینها را در طبیعت قرار داده است.


وی تصریح کرد: عملکرد رسانه‌ای ما ضعیف است و نمی توانیم داشته های خود را مانند غرب در قالب های هنری پیاده کنیم و هنگامی که به نقد کارهای رسانه ای می پردازیم، شیوه نقد فنی و ساختاری و در بهترین حالت شیوه نقد اجتماعی را در پیش می گیریم؛ در حالی که باید نگاهمان به این موضوعات بسیار عمیق باشد، چون تاثیری که هنر و رسانه دارد بسیار عمیق است.


این کارشناس مسائل رسانه‌ای خاطرنشان کرد: در جهان دو نوع صهیونیسم یهودی و مسیحی وجود دارد؛ صهیونیسم یهودی معتقد است مسیحی که قبلا وجود داشته یک شیاد است و مسیح واقعی در آینده متولد خواهد شد اما صهیونیسم مسیحی اعتقاد دارد همان مسیح قبلی عروج کرده دوباره باز خواهد گشت.


وی با بیان این‌که یهودیان بر این باورند لازمه ظهور منجی، تکرار سنکانس های قبلی است، گفت: از دیدگاه آنان؛ ضرورت ورود یهودیان به فلسطین و تخریب قدس و تجدید بنای معبد سلیمان است تا مسیح دوباره ظهور کند و یهودیان او را بپذیرند، اما قطع یقین هیچ کدام از اینها در انجیل و تورات وجود ندارد و همه اینها پیش گویی های خودشان است.


وی با بیان این‌که شیوه‌ صهیونیسم یهودی همین است که پیش گویی می کند و زمینه های تحقق آن را فراهم می کند، گفت: دشمن می خواهد با فضاسازی آسیب بزند در حالی که اگر ما قدرت رسانه ای داشتیم و اگر هنر را قدرتمندانه به کار می گرفتیم، می توانستیم مسیحیت را نیز به سمت خود جذب کنیم.


رائفی پور ایران را مانع جدی تحقق اهداف شوم صهیونیسم یهودی در منطقه و جهان عنوان کرد و گفت: طبق باور یهودیت صهیونیسم، برای ظهور منجی باید هفت سال شورش و خون ریزی وجود داشته باشد و برای تحقق این پیش گویی داعش را ایجاد کرده و امروز شما می بینید که داعش هرگز یک یهودی را تهدید نمی کند./935/202/ب3

ارسال نظرات