۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۹۴۵۲۵
عباسی:

ما باید با اقتدار حق خود را از دشمن بگیریم نه با پذیرش محدودیت‌ها

خبرگزاری رسا ـ وزیر پیشین ورزش و جوانان دستیابی به دانش و رشد علمی را حق ملت ایران دانست و گفت: ما نباید حق خودمان را با پذیرفتن شرایط و محدودیت از دشمنان بگیریم بلکه باید با اقتدار این حق را برای خود ثابت کنیم.
دکتر محمد عباسي وزير سابق رزش و جوانان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمد عباسی، وزیر پیشین ورزش و جوانان، عصر امروز در همایش من انقلابی‌ام که در دانشگاه صنتی قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امیر مؤمنان(ع) گفت: انسان‌ها سه گروه هستند؛ گروهی عالم هستند، گروهی در مسیر یادگیری علم هستند و گروه دیگر هم حزب باد هستند و هیچ مبنا و تفکری ندارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه محل اثبات رأی و تفکر است، خاطرنشان کرد: کسب علم از بزرگ‌ترین افتخارات یک جوان است و باید این دوره جوانی را قدر بدانیم و از آن برای پیشرفت علمی خود و ایران بهره ببریم.

عباسی افزود: جوان دانشجو افزون بر این که باید خود و جایگاه خود را بشناسد باید محیط پیرامون و جهانی که در آن زندگی می‌کند را هم بشناسد و بداند که دشمنان به دنبال چه اهدافی هستند.

وی با اشاره به ساختار نظام بین المللی در گذشته، گفت: قبل از فرو پاشی شوروی جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم می‌شد و تمام کشورها برای فعالیت در نظام جهانی خود را تحت نفوذ یکی از دو ابر قدرت قرار می‌دادند و ایران هم در آن دوران خود را با تمام توان در اختیار آمریکا قرار داده بود.

وزیر پیشین ورزش و جوانان با بیان این که غربی‌ها به این تقسیم بندی نظم جهانی می‌گویند، اظهار داشت: به همین دلیل اگر کشوری بخواهد قدرتمند شود جلو او را می‌گیرند و می‌گویند نظم به هم می‌خورد و برای این که افکار عمومی مردم خود را قانع کنند افرادی مانند بن لادن را به وجود می‌آورند تا بهانه دخالت در دیگر کشورها را به دست آورند.

وی با بیان این که امروزه ما با دنیای تزویر مواجه هستیم، افزود: دلیل مخالفت آنها با انرژی هسته ای ایران ترس از بمب نیست بلکه از این که ملتی با اتکا به توان درونی خود و مبارزه با آنها توانسته قدرت و دانش پیدا کند به هراس افتاده‌اند که مبادا ایران الگوی دیگر ملت‌ها بشود و نظم جهانی آنها به هم بریزد.

عباسی با تأکید بر این که استفاده از لفظ «مهار ایران» توهینی بزرگ به ملت ایران است، خاطرنشان کرد: برخی شهدا فداکاری‌های مثال زدنی برای عزت ایران انجام داده‌اند و ما از مسؤولان می‌خواهیم که مایه آبرو ریزی ایران نشوند و ساده لوحانه و با هر قیمتی به توافق رسیدن ممکن است به قیمت ذلت ملت ایران تمام شود.

وی داشتن دانش و رشد علمی را حق ملت ایران دانست و اظهار داشت: ما نباید حق خودمان را با پذیرفتن شرایط و محدودیت از دشمنان بگیریم بلکه باید با اقتدار این حق را برای خود ثابت کنیم.

وزیر پیشین ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت تحصیل، تهذیب و ورزش برای جوانان، گفت: ما باید هم در ورزش و تهذیب تلاش کنیم تا جامعه‌ای کسل نداشته باشیم و هم در تحصیل باید خروجی دانشگاه‌های ما سبب نا امیدی دشمنان بشود./843/پ202/ف
ارسال نظرات