۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۲۹۴۵۳۹

اخبار کوتاه فرهنگی استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ ثبت نام در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی، برگزاری مراسم چاوش ویژه محرم در جوار امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر و شروع عملیات بازسازی حرم بقعه بابا پیر محمد(ع) اژیه از اهم اخبار فرهنگی اصفهان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ابوالفضل یعقوبی معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، گفت: ثبت نام چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت که از 16 شهریور آغاز شده تا 24 مهرماه ادامه دارد.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: تا کنون بیش از 5500 نفر از استان اصفهان در این آزمون ثبت نام کردند که البته به این تعداد نیز تا پایان روز 24 مهر نیز افزوده خواهد شد.

 

گفتنی است چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در 2 عنوان اصلی قرآن و نهج البلاغه و در 15 رشته در روز جمعه 22 آبان سال 94 به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

 

برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی

حجت الاسلام سید محمد هادی روح الامینی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان اظهار داشت: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی در جوار حرم مطهر امامزاده محمد(ع) خیابان وحید اصفهان برگزار شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این دوره از مسابقات با حضور بیش از 100 نفر متسابق و با حضور برادران و خواهران در جوار این امامزاده واجب التعظیم برگزار شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان در ادامه افزود: این مسابقات در رشته های حفظ 5 جزء قرآن کریم، حفظ 10 جزء قرآن کریم، حفظ 20 جزء قرآن کریم، حفظ کل قرآن کریم، قرائت قرآن کریم، ترتیل خوانی قرآن کریم و اذان گویی در روزهای چهارشنبه 15 مهر و پنجشنبه 16 مهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام روح الامینی در ادامه بیان کرد: همچنین آزمون معارف قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در روز جمعه 17 در محل سالن اجتماعات بقعه متبرکه علامه مجلسی(ره) برگزار شد.

 

وی ادامه داد: در این آزمون 61 نفر از برادران و 86 نفر از خواهران حضور داشتند و با هم به رقابت پرداختند.

 

برگزاری مراسم چاوش ویژه محرم در جوار امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر  

حجت الاسلام مهدی قربانی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن ایام محرم و همچنین ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) مراسم چاوش ویژه محرم در جوار امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر برگزار شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این مراسم که به ندای محرم نیز معروف می باشد در روز جمعه 17 مهر ماه با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی صرامی و همچنین خیل عظیمی از مردم و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر در ادامه افزود: این مراسم با حضور 10 گروه موزیک برگزار شد و این گروه ها به نواختن شیپور عزای امام حسین(ع) پرداختند.

 

برگزاری مراسم عقد و عروسی در صحن امامزادگان

حسین اکبر سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امورخیریه جلگه و جرقویه اظهار داشت: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه آستان امامزاده اسحاق (ع) شهر هرند شاهد اقدام بسیار زیبای زوج جوان حوزوی شد.

 

وی درد ادامه تصریح کرد: به پیشنهاد و درخواست زاینده رود ریاست حوزه علمیه امام هادی(ع) شهر هرند مبنی بر برگذاری جشن عقد فرزندش در آستان مقدس امامزاده اسحاق(ع) هرند ضمن استقبال از این پیشنهاد تمامی مقدمات فراهم گردید تا نقطه عطفی در امر ازدواج و تبدیل ازدواج تجملاتی و مجالس گناه به ازدواج آسان به سبک فرهنگ اسلامی به وجود آید که برای تمامی زوج های جوان الگویی باشد.

 

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امورخیریه جلگه و جرقویه در ادامه افزود: نباید امامزادگان را فقط درغم ها و مشکلات خویش شریک بدانیم و در شادی های خود دیگران را بلکه چه شایسته است که ما شادی های خود را نیز با امامزادگان آن واسطه های فیض و رحمت تقسیم کنیم.

 

حسین اکبر در ادامه بیان کرد: زاینده رود ریاست حوزه علمیه امام هادی(ع) شهر هرند از تمامی زوج های جوان دعوت به عمل آورد که می توانند با رعایت حدود و موازین شرعی از فضای امامزادگان جهت برگزاری مراسم جشن و خطبه خوانی عقد خود استفاده کنند. 

 

شروع عملیات بازسازی حرم بقعه بابا پیر محمد(ع) اژیه

حسین اکبر اظهار سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه داشت: عملیات بازسازی حرم بقعه بابا پیر محمد (ع) اژیه به همت هیئت امناء محترم و اهالی شهر اژیه آغاز شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: عملیات بازسازی بنای مذکور با زیر بنایی به مساحت 100 متر مربع و با پیش بینی هزینه ای بالغ بر 200 میلیون ریال شروع شده است.

 

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه در ادامه افزود: به گفته اهالی منطقه بنای مذکور آرامگاه سیدجلیل القدری به نام محمد می باشد که عالمی وارسته و مستجاب الدعوه بوده است وجنس بنای مذکور از خشت و گل و قدمت بنااصلی بقعه مذکور مربوط به 500 سال پیش می باشد که در 50 سال پیش توسط بارندگی و سیل تخریب گشته که توسط اهالی منطقه مرمت و بازسازی گردید و امسال نیز با همت هیئت امناء مرمت این امامزاده عظیم الشان آغاز شد./939/203/ب1

ارسال نظرات