۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۲۹۴۵۴۵
استاد حوزه علمیه:

تبعیت از ولی فقیه نشانه حق بودن افراد است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که در زمان کنونی ولایت فقیه معیار سنجش درستی برای تشخیص حق و باطل است، گفت: موافقت با ولی فقیه نشانه حق بودن و مخالفت با آن علامت باطل بودن است.
حجت الاسلام صرفي پور

حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور استاد دانشگاه و حوزه علمیه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با بیان اینکه در زندگی چگونه می توانیم حسینی باشیم و همانند یزید مسیر را اشتباه نرویم، عنوان داشت: در طول تاریخ اسلام، افراد زیادی هستند که با این که قسمتی از عمر آن ها با خوبی و در ظاهر و در صراط مستقیم سپری شد اما عاقبت یزیدی شدند.


حجت الاسلام صرفی پور با اشاره به یزیدیان عالم اظهار داشت: نمونه آن ها شمر است که روزی از اصحاب حضرت علی(ع) در جنگ صفین بود یا عمر سعد که سالیان سال از دوستان سیدالشهدا بود.


وی در ادامه افزود: تعدادی از لشگریان عمر سعد که از مسلمانان نماز خوان و قرآن خوان بودند و همراه حضرت امیرمؤمنان(ع) در جنگ های صفین و نهروان شرکت می کردند، آن ها زنانشان شاگرد کلاس قرآن حضرت زینب (س) بودند اما عاقبت جزء قاتلان امام حسین (ع) و یارانش قرار گرفتند.


استاد حوزه علمیه یادآور شد: در انقلاب اسلامی از یزیدیان و شمر گونه هایی فراوان هستند، افرادی که سوابق درخشان مبارزه با طاغوت را داشتند اما در پایان یزیدی شدند؛ این خطر بزرگی است که در کمین خوبان و به اصطلاح خواص است.


استاد دانشگاه با بیان این که برای نجات از بدعاقبتی و یزیدی مردن باید اصولی را رعایت کرد ابراز داشت: همیشه همراه و یار ولایت باشیم به طوری که نه عقب بیفتیم و نه قدم را فراتر از ولایت بگذاریم، قمر بنی هاشم شهیدی در راه ولایت است اگر چه مردم معمولأ ایشان را با شجاعت و وفاداری می شناسند اما طبق زیارتی که از امام صادق (ع) درباره قمربنی هاشم فرموده، ایشان را با ولایت پذیری، ولایتمداری و تسلیم در برابر ولایت توصیف می کند پس قمر بنی هاشم نخستین خصلتش تسلیم در مقابل ولایت بوده است.


وی بیان داشت: در انقلاب اسلامی ایران نمونه های فراوانی از کسانی که مدتی حسینی بودند اما به دلیل افتراق از ولایت یزیدی شدند وجود دارد، این گونه افراد راهشان همان راه طلحه و زبیر است زیرا از ولایت جدا شده اند و از ولایتی که ادامه امامت و ولایت معصومین (ع) است فاصله گرفته اند.


حجت الاسلام صرفی پور با اشاره به فرمایشات سیدالشهدا ابراز کرد: «ما تا روز قیامت با بنی امیه در حال جنگ و نبرد هستیم» و این سخن هزاران مطلب در دل خود نهفته دارد و این که حادثه کربلا یک بار اتفاق افتاده و دیگر همانندش صورت نمی گیرد حقیقت ندارد و حادثه کربلا قطعأ بارها و بارها اتفاق خواهد افتاد زیرا دشمنان ولایت فقیه هیچ گاه از دشمنی با انقلاب و اسلام دست بر نمی دارند مگر با ظهور حضرت ولی عصر (عج) و تشکیل حکومت جهانی اهل بیت علیهم السلام این مهم صورت گیرد.


استاد حوزه علمیه با بیان دومین اصل از ولایت پذیری بیان داشت: اجتناب از لقمه حرام بسیار با اهمیت می باشد زیرا اثر لقمه حرام در شقاوت انسان بسیار زیاد و عجیب است، در تاریخ افراد زاهد و عابدی هستند که در اثر خوردن یک وعده غذای حرام و لذیذ دست از عبادت و تقوا برداشتند و شریک دزدان و ستمکاران شدند، خواص بیشتر در معرض خطر لقمه حرام هستند زیرا به خاطر دارا بودن قدرت و شهرت، افرادی آن ها را دعوت کرده و به آن ها لقمه حرام می خورانند و پول های حرام، زندگی آن ها را عوض و متلاشی کرده است.


وی با اشاره به اینکه بصیرت نقش تعیین کننده در سعادت انسان دارد اظهار داشت: مؤمن باید دارای بینش سیاسی صحیح باشد، برای بالا بردن بصیرت باید بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید را گوش فرا داد و از دل بستن و توجه به رسانه های غربی اجتناب کرد.


حجت الاسلام صرفی پور تصریح کرد: غذای فکری انسان باید سالم باشد و افرادی که مرتب به دروغ، شایعه و تهمت گوش می دهند بینش آن ها منحرف خواهد شد و بر اساس دروغ ها قضاوت می کنند، رسانه های غربی دروغگو ترین رسانه های دنیا هستند از این رو وقتی افراد شنیدنی های خود را از طریق رسانه های مذکور تغذیه می کنند آرام آرام حقیقت را دروغ و دروغ را حقیقت می پندارند.


استاد حوزه علمیه گفت: افراد را با حق بسنجیم نه این که حق را با افراد از این رو در مورد قضاوت وضع فعلی خواص، کاری به سوابق خوب افراد نداشته باشیم بلکه به این مهم که آیا آن ها در مسیر حق هستند یا خیر دقت کافی داشته باشیم، زیرا انسان موجودی تغییر پذیر است و هیچ گاه سوابق خوب او دال بر عاقبت به خیری او نمی شود زیرا نفس اماره او که نمرده است و از طرفی شیطان دست از اغوا برنداشته است.


وی در پایان تصریح کرد: در زمان کنونی ولایت فقیه معیار سنجش درستی برای تشخیص حق و باطل است و هر کجا که رهبری و ولی فقیه تأیید کرد آن حق است و هر جایی را که رد کرد باطل می باشد از این رو موافقت با ولی فقیه نشانه حق بودن و مخالفت با آن علامت باطل بودن است./857/302/ب1

ارسال نظرات