۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۲۹۴۵۷۵
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان مطرح کرد؛

نقش کلیدی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در توسعه روزافزون علم/ نظام سلطه به دنبال تدوین تاریخ تحریف شده از انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با اشاره به این که نظام سلطه به دنبال تدوین یک تاریخ تحریف شده و جعلی از انقلاب اسلامی است، گفت: حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی کشور در توسعه روزافزون علم نقش بسیار کلیدتی دارند.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي ، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي خوزستان حجت الاسلام سيد محسن شفيعي ، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي خوزستان حجت الاسلام سيد محسن شفيعي ، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي خوزستان

حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که رهبرمعظم انقلاب از موضع امامت و رهبری وظایفی را برای آحاد و مسؤولان بیان فرمودند، ابراز داشت: وقتی امام امت تکلیفی را تعیین می کند آحاد مختلف امت باید بررسی کنند که در این میان چه وظایفی برعهده آنها است.

 

وی با اشاره به سه عامل «اقتصاد قوی و مقاوم»، «توسعه روزافزون علم» و «حفظ و تقویت روحیه ی انقلابی گری به خصوص در جوانان» به عنوان عوامل مقابله مقتدرانه با دشمنی های پایان ناپذیر شیطان بزرگ ادامه داد: پایداری در برابر دشمنی های پایان ناپذیر دشمن، نقطه مشترک این سه عامل است.

 

این مقام مسؤول نقش حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی کشور در توسعه روزافزون علم را بسیار کلیدتی از دیگر ها خواند، افزود: در اقتصاد قوی و مقاوم همه مردم موظف هستند اما مسؤولان و سیاستمداران نظام، مسؤولیت جدی تری دارند؛ در دو سال اخیر ملاحظه شده که علی الدوام رهبری به مسأله اقتصاد مقاومتی و مقاومت اقتصادی تذکر می دهند و این را یک مسأله کلیدی و راهبردی می دانند.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان تقویت روحیه انقلابی گری به خصوص در جوانان را از ضرورت های استمرار و تداوم انقلاب اسلامی خواند و گفت: نباید از اعلام مواضع و دیدگاه های انقلابی، خطوط قرمز و شاخص های کلان انقلابی کوتاهی و یا دست برداشت.

 

حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: ولی امر مسلمین در دیدار سال جاری با هیأت دولت فرمودند که بدون رودربایستی و صریح مواضع امام، اهداف و مسائل انقلاب اسلامی اعلام شوند؛ این سه عامل وظیه آحاد مردم، مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی است که هر شخص باید به وظیفه خود عمل کند.

 

وی تأکید کرد: رهبری در سال جاری در دیدار خانواده شهدای هفتم تیر بار دیگر به این مطلب تذکر و اعلام نگرانی کردند که چرا در معرفی شخصیت های حادثه مهم تاریخی کوتاهی صورت می گیرد.

 

این مقام مسؤول با بیان این که بایستی از تاریخ و درس های انقلاب اسلامی محافظت کرد، تصریح کرد: معرفی یک انقلاب جعلی از جدی ترین اهدافی است که نظام سلطه دنبال عملی کردن آن است؛ نظام سلطه به دنبال تدوین یک تاریخ تحریف شده و جعلی از انقلاب اسلامی است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با اشاره به این که غفلت از حجم انبوه کارهای دشمن در قالب خاطرات شفاهی و بیان مطالب تاریخی در آخر این گروه با آثار تولیدی خود رژیم پهلوی را تطهیر می کنند، گفت: به دشمن به دنبال اتفاقی و حادثه ای و بی ریشه جلوه دادن انقلاب اسلامی است در حالی که این خلاف مسلم واقعیات تاریخی می باشد.

 

حجت الاسلام شفیعی خواستار انجام کارهای بزرگ در حوزه ادبیات، هنر، تولید فیلم و سینما و تبدیل تاریخ به فرآورده های قابل دسترسی و استفاده برای نسل جوان و نوجوان شد و اظهار داشت: حوادث پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی هر کدام از آنها تاریخ مستقل است؛ کار آقای حاتمی کیا در فیلم «چه» تنها بیانگر سه روز از تاریخ انقلاب اسلامی است.

 

وی از تحریف تاریخ انقلاب اسلامی ابراز نگرانی کردند و خاطرنشان کرد: وجدان های بیدار، روشنفکران متعهد و نخبگان مسؤول بایستی به میدان بیایند و از انقلاب اسلامی و تاریخ و عوامل آن آنگونه که بوده را ثبت و ضبط کنند.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: درس های انقلاب اسلامی، به عنوان نسخه های حیات بخشی که نسل های آینده و بلکه جهان معاصر استفاده کنند، تبدیل شود.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان جلوه دادن چهره بدتر از ابلیس آمریکا به فرشته نجات را خطی در طول تاریخ خواند که اکنون هم قابل مشاهده است، اظهار داشت: متاسفانه همزمان با مسأله مذاکرات هسته ای و گفت و گو بین مسؤولان دو گروه، بخشی از جریان های داخلی به شدت درصدد جلوه دادن پهن بودن فرش قرمز برای حضور آمریکایی ها هستند.

 

حجت الاسلام شفیعی از افرادی که با استفاده از فرصت های برآمده از انقلاب اسلامی به دنبال روتوش کردن چهره کریه آمریکا و معرفی این ایالت همراه با نقاب هستند، ابراز تأسف کرد و تصریح کرد: این خیانت به ملت و نسل ها در حال انجام است؛ برخی به گونه ای صحبت می کنند که آمریکا فرشته نجات و حل همه مشکلات کشور در حل رابطه با این آن است.

 

وی با بیان این که نباید جنایت های آمریکا از حافظه تاریخ فراموش شود و یا به نسل های بعدی در این کشور منتقل نشود، افزود: یکی از مسؤولان ارشد مطرح کرده که نباید از گذشته صحبت کرد و تلخی های گذشته را زد، اصلا حرف صحیح و قابل قبولی نیست؛ ملتی که از تجربه های تاریخی خود استفاده نکند بهای سنگین خواهد پرداخت.

 

این مقام مسؤول جنایت های 50 ساله اخیر آمریکا را غیرقابل کتمان خواند و ادامه داد: کسانی که از آمریکا چهره با روتوش را ارائه می کنند در برابر جنایت سرنگون هواپیمای مسافربری چه پاسخی دارند، آمریکا در همه جنایت هایی که در کشور در این نیم قرن اخیر اتفاق افتاده، نقش مشهود و مکشوفی داشت.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان از افرادی که از انقلابی گری خسته و یا توان ادامه مبارزه و ایستادگی را ندارند خواستار اعلام و کنار کشیدن داشت و تأکید کرد: این گروه مجاز به ارائه واقعیت های تاریخی و چهره کریح آمریکا و جنایت های نظام سلطه به شکل دیگر نیستند.

 

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به این که رهبری از کسانی که به اسم تندرو و افراطی نیروهای انقلابی را می کوبند و منزوی می کنند انتقاد کردند، ابراز داشت: این جریان از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، جوانان پرشور را به این مباحث متهم می کردند؛ این جریان در دوران مبارزه، امام را نصیحت و ایشان را از عدم ادامه راه توصیه و بنیانگذار کبیر انقلاب را به تفاهم با شاه و حفظ سلطنت دعوت می کردند.

 

وی تلاش این جریان در طول این سال ها از طریق بلندگوها و تریبون ها را تمسخر و استحضا و مارک زنی جوانان پرشور و انقلابی برشمرد، گفت: این جوانان، در هشت سال تجاوز رژیم بعثی به ایران ایستادگی کردند؛ در اظهارات عناصر سلطنت طلب و ملی گرا که به نظام، جمهوری اسلامی و ولایت اعتقادی ندارند وجود دارد که این حکومت در هشت سال جنگ تحمیلی با مقاومت اجازه نداد یک وجب از خاک ایران زیر چکمه دشمن بماند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که هر حماسه ایی که در این 36 سال مشاهده می کنیم جوان ها آفریدند، چرا جوان ها را متهم می کنند، ادامه داد: اگر جوانان در برابر سازش فریاد زنند، از مسؤولان، کارگزاران نظام و جریان های سیاسی خواستار پایبندی به آرمان های امام و عدول از خط ولایت را برنتابند و به دفاع از آرمان های شهیدان فراخوان کنند، افراطی هستند.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان این جریان ها را به کم کردن زاویه خود با ولایت و دوری از متهم کردن جوانان به تندروی و افراط گری توصیه کرد و خاطرنشان کرد: خودشان از کندوری و انحراف فاصله گیرند؛ جوانان انقلابی سرمایه های نظام و انقلاب اسلامی، امیدهای حضرت آقا هستند.

 

حجت الاسلام شفیعی در پایان گفت: به فضل الهی با شعور، شور و بصیرتی که در جوانان هست و با دلبستگی آنها به ولایت، شخص رهبری، سنگرها را فتح خواهند کرد و همانگونه که رهبری وعده داده اند فردا متعلق به جوانان پرشور و انقلابی در سراسر عالم خواهد بود./9453/301/ب3

ارسال نظرات