۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۹۴۵۹۳
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی:

ذاکران اهل‌بیت مردم را حول محور ولایت فقیه جمع کنند

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) یکی از وظایف ذاکر اهل‌بیت(ع) را دعوت و جمع کردن مردم حول محور ولی فقیه به عنوان نائب امام زمان(عج) دانست و گفت: ذاکران کاری کنند که علاقه‌مندان به نظام و ولی‌فقیه بیشتر شده و تقویت شوند.
آيت الله ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری پیش از ظهر امروز در همایش ستایشگران اهل‌بیت(ع) که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) فرمودند: خداوند رحمت کند بنده‌ای را که با دیگران گردهم جمع شوند و امر و مباحث مربوط به ما را مورد مذاکره قرار دهند.

 

وی با اشاره به اهمیت مجلس اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: بر اساس روایات دیگر دو نفر به یاد اهل‌بیت(ع) جمع شده و مطلبی را مطرح کنند نفر سوم  کنار آنها فرشته‌ای است که برای آنها استغفار می‌کند، همچنین دو نفر اگر نشسته ذکر و یاد اهل‌بیت(ع) را کردند خداوند متعال به آنها مباهات می‌کند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به هدف مجالس عزاداری اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: کسانی که یاد اهل‌بیت(ع) را در جمعی یاد می‌کنند به نوعی آنها را زنده می‌کنند بر اساس روایات وارده بهترین انسان‌ها بعد از معصومان(ع) کسانی هستند که مردم را به یاد آنها اندخته و دعوت به اهل‌بیت(ع) می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهرری بیان داشت: هدف از مجالس عزاداری اباعبدالله(ع) احیای امر اهل‌بیت(ع) است، امر اهل‌بیت(ع) نیز همان حاکمیت نظام مبتنی بر آرمان‌های الهی اسلام است.

 

وی افزود: همه توصیه‌ها برای اقامه مجلس عزاداری اهل‌بیت(ع) به علت تقویت پایگاه آنها در میان جامعه است بنابراین باید توجه شود تا خصوصیات و ویژگی‌های آرمانی اهل‌بیت(ع) را تقویت کرد.

 

 تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه ذاکر اهل‌بیت(ع) باید مبلغ و پیام‌رسان آنها باشد، ابراز کرد: مجالسی که برای اهل‌بیت(ع) برپا می‌شود باید سبب جهل‌زدایی و آگاهی‌رسانی به مردم شود در ایام عاشورا که جوانان اقبال بیشتری نسبت به این مجالس دارند ذاکران اهل‌بیت(ع) از این فرصت برای نجات جوانان از جهالت تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری افزود: هدف امام حسین(ع) هدف همه پیامبران بود آنها همه آمده بودند مردم را از جهالت نجات داده و آگاه کنند بنابراین اگر ذاکر اهل‌بیت(ع) بخواهد چنین رفتار کند باید پیش از هر چیز آگاهی کسب کرده و جامعه خود را بشناسد.

 

وی عنوان کرد: متصدیان امر باید تلاش کنند آنچه سبب بالا رفتن آگاهی ذاکران می‌شود را جمع‌آوری کرده و به آنها برنامه دهند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به مساله ولایت و رهبری اظهار داشت: اسلام 5 ستون دارد اگر افراد ولایت نداشته باشند سایر اعمال آنها نیز پذیرفته نیست، بنابراین یکی دیگر از وظایف ذاکر اهل‌بیت(ع) دعوت و جمع کردن مردم حول محور ولی فقیه به عنوان نائب امام زمان(عج) است، ذاکران کاری کنند که علاقه‌مندان به نظام و ولی‌فقیه بیشتر شده و تقویت شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهرری با اشاره به یکی دیگر از اهداف مجالس اهل‌بیت(ع) بیان داشت: ذاکران وحدت کلمه ایجاد کنند، دعوای سیاسی راه نیندازند و با وحدت کلمه همه را بر محور ولایت جمع کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ذاکران بخشی از اشعار خود را دعوت به عقاید درست ارزش‌های دینی و اخلاقی اختصاص دهند اشعار صرفا مرثیه نباشد اینکه امام حسین(ع) به  امر به معروف و نهی از منکر اشاره می‌کنند مهم ترین معروف رشد اخلاق حسنه مردم است./807/202/ب1

ارسال نظرات