۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۹۴۶۰۸
امام جمعه زنجان:

طلاب خود را با شرایط و اقتضائات روز تطبیق دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان با اشاره به لزوم آمادگی طلاب برای حضور در جامعه کنونی گفت: گاهی متناسب با شرایط روز از مردم انتظاراتی داریم اما این را نیز باید قبول کرد که خودمان را باید با شرایط و اقتضائات روز تطبیق داده و خود را برای چنین جامعه ای آماده کنیم.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در همایش بزرگ علما و مبلغان استان زنجان، با اشاره به لزوم بهره برداری مناسب از ایام تبلیغی، گفت: برای تبلیغ دین و مکتب، دو فرصت بسیار گران بها در اختیار ما شیعه ها وجود دارد که یکی محرم الحرام بوده و دیگری ماه مبارک رمضان است که تا امروز نیز روحانیت شیعه بالاترین استفاده را از این ایام تبلیغی برده است.

 

وی در ادامه افزود: مدعی نیستیم که کار زیادی را انجام داده ایم اما قطعا تا همین حدی که مردم دین دار بوده و توانسته اند دین خود را حفظ کنند حاصل تلاش ها و زحمات علما بوده است که البته وضع موجود، وضع مطلوب نیست و جای کار بسیار دارد اما همین مقدار هم حاصل تلاش ها و مجاهدت های علما است.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به حضور جوانان با تیپ های ظاهری مختلف در مراسمات معنوی تصریح کرد: برخی اوقات جوانانی را در خیابان ها می بینیم که با وضعیتی نامناسب حضور دارند و برای آنها تأسف می خوریم اما باید بُعد دیگر قضیه را نیز در نظر داشت که به فرموده رهبر معظم انقلاب خیل کثیری از همین جوان ها را در مراسمات شب های قدر و راهپیمایی ها می بینیم که سبب دلگرمی است و نشان می دهد که نباید دلسرد شد و البته ما مأمور به ابلاغ هستیم نه نتیجه.

 

وی در ادامه با اشاره به لزوم آسیب شناسی تجربه تبلیغی سال های گذشته مبلغان گفت: باید از سال های گذشته تبلیغی درس گرفته و بررسی و آسیب شناسی کنیم که چرا مثلا در ماه مبارک رمضان بسیاری از روستاها تا پانزدهم ماه به بهانه نداشتن امکانات کافی برای مهمان داری و فصل کار بودن مبلغ به روستا نمی برند؛ باید این مباحث آسیب شناسی شده و نتیجه روشنی نیز از آن گرفته شود.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به لزوم آمادگی طلاب برای حضور در جامعه کنونی گفت: گاهی متناسب با شرایط روز از مردم انتظاراتی داریم اما این را نیز باید قبول کرد که خودمان را باید با شرایط و اقتضائات روز تطبیق داده و خود را برای چنین جامعه ای آماده ای کنیم.

 

حجت الاسلام خاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز روستاهای ما دیگر مانند قدیم نیست که فقط یکی دو باسواد در آن حضور داشته باشد بلکه امروز در بسیاری از روستاها افرادی با تحصیلات عالی زندگی می کنند که البته اگر ما بتوانیم قال الصادق و قال الباقر (ع) را به خوبی تبیین کنیم حتی فوق دکتری هم از پای منبر تکان نمی خورد اما باید این سخنان گهربار را با شرایط روز هماهنگ کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت اعلام نظرات مراجع و رهبر معظم انقلاب در مواقع مختلف بین مردم تأکید کرد: نظرات مراجع عظام تقلید همچنین نظرات رهبر معظم انقلاب را با ادب تمام برای مردم بازگو کنید چرا که چه ما بخواهیم و چه نخواهیم عضوی از این نظام هستیم، پس باید نظرات آن را به گوش مردم رسانده و آنها را از این موضوعات آگاه و مطلع کنیم.

 

امام جمعه زنجان در پایان با اشاره به حوادث امسال منا در مکه مکرمه و پیامدهای آن افزود: در مورد مباحث عرب ستیزی که این روزها برخی سودجویان به راه انداخته و به آن با توجه به قضایای اخیر منا دامن می زنند، مراقب باشید، چرا که رهبر انقلاب خط قرمزهای این قضیه را اعلام کردند و آن مسؤولیت رژیم آل سعود در پی همه این حوادث بود پس مراقب باشیم این حوادث منجر به حج ستیزی نشود که بسیاری از سودجویان همین چیزها را دنبال می کنند./949/202/ب1

ارسال نظرات