۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۹۴۶۳۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

دشمن در پی انحراف مفاهیم عزاداری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به خیز بلند دشمن برای انحراف مفاهیم عزاداری، گفت: دشمن چون نمی تواند به سبب دل بستگی پیاپی مردم به مفهوم محرم و عزاداری، آنها را از ما بگیرد تلاش می‌کند تا آن را به انحراف کشانده و فقط صرفا از آن پوسته‌ای بی محتوا باقی بگذارد.
حجت الاسلام صفي ياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام مسعود صفی یاری، مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، امروز در همایش بزرگ مبلغان استان زنجان با اشاره آیات تبلیغی قرآن کریم و لزوم توجه به آن گفت: قرآن کریم راه تبلیغی ما را با آیه شریفه «الذین یبلغوم رسالات الله ...» مشخص و تبیین کرده است.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت هجرت گروهی از مردم برای تعلیم مباحث دینی و آموزش آن به مردم اظهار داشت: گروهی از مردم انتخاب می شوند در ادامه راه انبیا و ائمه اطهار (ع) راه فرهنگ و تبلیغ دین را به عهده گرفته و طبق فرموده آیه شریفه، آیات الله را تبلیغ کرده و به مردم منتقل کنند که البته شرط آن نیز خشوع فقط در برابر خداوند متعال است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با بیان این که در انتقال مفاهیم دینی با کسی تعارف نداشته باشیم افزود: در انتقال پیام الهی و در دفاع از مبانی انقلاب و اسلام با کسی تعارف و رو دربایسی نداشته باشیم که رهبر انقلاب نیز در ماه های اخیر بر این مطلب بسیار تأکید کرده اند؛ آن هم در شهری مانند شهر شور و شعور حسینی و ماهی مانند ماه محرم که دل ها برای شنیدن چنین واقعیت هایی آماده تر است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ماه محرم فرصت ویژه ای است که خداوند متعال به برکت خون امام حسین ع در اختیار ما طلاب قرار داده است که باید از آن بهترین فرصت ها را ساخت از این رو باید دید ما نسبت به منبر حسینی، دیدگاه منبری تحول آفرین و بصیرت ساز بوده و فکر کنیم که این آخرین منبر ما است تا تمام توان خود را برای آن به کار گیریم.

 

حجت الاسلام صفی یاری در ادامه با اشاره به لزوم استفاده از تکنیک های تبلیغی جدید برای جذب بهتر جوانان تصریح کرد: اگر بدون توجه به ذائقه و طبع جوان امروزی و بدون استفاده از ابزارها و هنرهای تبلیغی جدید وارد این بحث شویم؛ قطعا نتوانسته ایم از این فرصت به خوبی استفاده کرده و آن را ضایع کرده‌ایم.

 

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با اشاره به ضرورت تشریح بحث نفوذ دشمن در کشور برای مردم گفت: باید در این فرصت چند روزه ماه محرم که یکی از بهترین فرصت های تبلیغی است به بحث زخنه و نفوذ دشمن و مباحثی که رهبر معظم انقلاب بارها آن را گوشزد کرده اند؛ ورود کرد و آنها را به مردم هشدار داد چرا که به سبب اهمیت این بحث خود ایشان چند سالی که به جریان مدیریت هیئات، اشعار مذهبی و محتوای عزاداری ها ورود کرده اند.

 

وی در ادامه با اشاره به خیز بلند دشمن برای انحراف مفاهیم عزاداری اظهار داشت: دشمن چون نمی تواند به سبب دل بستگی پیاپی مردم به مفهوم محرم و عزاداری، آنها را از ما بگیرد تلاش می کند تا آن را به انحراف کشانده و فقط صرفا از آن پوسته ای بی محتوا باقی بگذارد؛ همانطور که چندی پیش رهبر انقلاب نیز فرمودند که واقعا چه ارتباطی وجود دارد بین مراسمات عزاداری که یکی از بهترین مفاهیم فرهنگی است با خواننده های آمریکای جنوبی و آرژانتینی که در برخی هیئات عادی شده است.

 

حجت الاسلام صفی‌یاری در ادامه با بیان این که باید در منبرها به بیان احکام پرداخته شود تأکید کرد: نباید بچه مسلمان ما مشکل فقه و احکام داشته باشد با توجه به شبکه عظیم تبلیغی بزرگی که در ایران اسلامی وجود دارد و خصوصا در استان زنجان که یک استان فرهنگی و ولایتمدار است.

 

وی در پایان با اشاره به مشخصه های یک عزاداری مطلوب خاطر نشان کرد: شاخصه های عزاداری مطلوب کاملا مشخص است، خصوصا با توجه به نگاه عمیق و نافذی که رهبر انقلاب در این مسأله دارند؛ پس می طلبد که شما بزرگواران نیز به تفکر و تعمّق در این مسأله پرداخته و آن را برای مردم تبیین کنید./949/202/ب2

ارسال نظرات