۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۹۴۶۳۶
هفتمین همایش طریق سعادت؛

مراسم نکوداشت آیت الله مشکینی در دانشگاه تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هفتمین همایش طریق سعادت با محوریت نکوداشت عالم بزرگ آیت‌الله مشکینی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و همراه با عرضه کتاب «فقیه بصیر» در تبریز برگزار شد.
همايش طريق سعادت بزرگداشت آيت الله مشکيني همايش طريق سعادت بزرگداشت آيت الله مشکيني همايش طريق سعادت بزرگداشت آيت الله مشکيني همايش طريق سعادت بزرگداشت آيت الله مشکيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، صبح امروز هفتمین همایش طریق سعادت در نکوداشت عالم بزرگ آیت الله مشکینی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و حجت الاسلام تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.


بنابر این گزارش، حجت الاسلام انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی، جمعی از ائمه جمعه استان، طلاب و روحانیون در کنار دانشجویان در این همایش نکوداشت حضور داشتند.


حجت‌الاسلام انوری، معاون نهاد رهبری دانشگاه آذربایجان شرقی در این مراسم اظهار داشت: دانشگاه های امروز در بُعد علم و دانش به جایگاه مناسب و بالائی رسیده است، ثمره علم و دانش در صورتی است که دانشجویان تهذیب و تخلق به اخلاق داشته باشند.


وی هدف از برگزاری چنین همایش هایی را معرفی الگوهای سالم اخلاقی دانست و افزود: آیت الله مشکینی از مبارزان دوران انقلاب و دارای شخصیت اخلاقی در حوزه های علمیه بود.


حجت الاسلام انوری با بیان این‌که در سری همایش های طریق سعادت تلاش داشتیم علمایی را مطرح کنیم که در کنار اخلاق والا یک شخصیت سیاسی بوده و دغدغه اصلاح جامعه داشتند، ابراز داشت: از ویژگی های مکاتب اخلاقی صحیح حضور افراد در عرصه سیاست و اجتماع است.


محمدی، رییس دانشگاه تبریز نیز در این نکوداشت اظهار داشت: تکریم عالمان نشان از پویایی و کمال طلبی جامعه است، ستون خیمه انقلاب امام راحل بودند که در کنار ایشان شاگردانشان حرکت‌های بسیاری را در ترویج اندیشه انقلابی داشته‌اند.


وی افزود: از جمله این شاگردان آیت‌الله مشکینی بود، بسیاری از علما و روحانیون امروز افتخار دارند که شاگرد این عالم بزرگ هستند، این عالم بزرگ دارای آثار ارزشمندی در فقه، اخلاق و سیاست بود که از عمق علمی و شخصیتی وی حکایت دارد.


رییس دانشگاه تبریز با اشاره به برگزاری سالانه سلسله نشست های طریق سعادت، تصریح کرد: چنین نشست هایی در آشنایی جامعه و دانشجویان با شخصیت‌های اخلاقی، انقلابی و سیاسی از علما و الگو قرار دادن چینین شخصیت هایی تأثیر بالایی دارد.


گفتنی است، این همایش با عرضه کتاب «فقیه بصیر» در پاسداشت فقیه عالی‌قدر آیت الله مشکینی و بیان زندگی نامه وی که تحت نظارت آیت الله شبستری به وسیله بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز تدوین شده است، همراه بود./854/202/ب2

ارسال نظرات