۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۹۴۶۳۹
آیت الله شبستری:

آیت الله مشکینی فقیهی بصیر و ولایتمدار بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به دید عمیق آیت الله مشکینی نسبت به مسائل، گفت: آیت الله مشکینی فقیهی بصیر، ولایتمدار و ذوب در ولایت بود.
بزرگداشت آيت الله مشکيني  آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در همایش نکوداشت آیت الله مشکینی، فقه را شناخت و درک دانست و اظهار داشت: کلمه فقه در کنار دین در حقیقت به معنای شناخت عمیق دین است.


وی با اشاره به جایگاه فقه و شناخت دین و اهمیت و جایگاه آن، ابراز داشت: شناخت دین و دین شناسی عامل خیر و سعادت انسان خواهد بود، در روایات وارد شده است که اگر خداوند خیر کسی را بخواهد ذات اقدس الهی او را در دین فقیه می کند.


عضو خبرگان رهبری بصیرت را به معنای بینش و دید عمیق عنوان و تصریح کرد: بصیرت در حقیقت به معنای بینش قلبی است، دشمن شناسی و آگاهی از توطئه های دشمن و راه مبارزه با آن در کنار حضور در جامعه از ویژگی ها شخص بصیر است.


وی فقیه بصیر را مجتهدی دانست که دارای بینش کامل، شناخت عمیق دین و بینش قلبی در کنار اصلاح جامعه داشته باشد و اذعان داشت: فقیه بصیر کسی است که نه تنها در فکر حفظ دین الهی است، به فکر دین مردم است و نسبت به جامعه احساس تکلیف و وظیفه دارد.


امام جمعه تبریز دوران غیبت ولی‌عصر(عج) را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: علمای بزرگی در دوران غیبت به جهت دغدغه های اجتماعی و اصلاح جامعه به شهادت رسیدند، در سده اخیر آیت الله میرزای شیرازی و امام راحل از مصادیق بارز فقیه بصیر بودند که به مبارزه با استبداد و استعمار پرداختند.


وی آیت الله مشکینی را از مبارزان پیرو امام راحل خواند و خاطرنشان کرد: آیت الله مشکینی از مبارزان انقلابی و مجاهدان بعد از پیروزی انقلاب بود، این عالم جلیل القدر در نظام اسلامی با حضور در جایگاه های مختلف به خدمت به دین و اسلام مبادرت داشت.


رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به ویژگی بیان و خطابه فصیح آیت الله مشکینی، تصریح کرد: جمعیت درسی آیت الله مشکینی از دروس پرجمعیت قم بود، در کنار تدریس از این عالم جلیل آثار علمی فراوانی به جای مانده است.


وی آیت الله مشکینی را در علمیت و فقاهت شخصیتی کم نظیر دانست و اذعان داشت: در کنار جایگاه والای علمی آیت الله مشکینی یک شخصیت مبارز و انقلابی بود، در دوران مبارزات انقلاب اسلامی از پیش گامان عرصه مبارزه با رژیم شاه بود.


آیت الله شبستری با اشاره به حضور عالم جلیل القدر آیت‌الله مشکینی در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: آیت الله مشکینی با حضور در جبهه ها به صورت مکرر معنویت و انگیزه بالایی را به رزمندگان جنگ تحمیلی انتقال می داد.


وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی آیت الله مشکینی، اذعان داش
ت: آیت الله مشکینی شخصیتی متواضع، زاهد، متقی و روشن بین بودند، وی ذوب در ولایت بود، بایستی درس ولایتمداری را از علمای بزرگی چوت آیت الله مدنی و مشکینی آموخت.


امام جمعه تبریز با اشاره به دغدغه های آیت الله مشکینی در خصوص وضعیت نابسامان حوزه های علمیه، تصریح کرد: وی از وضعیت بی سامانی حوزه های علمیه درد و دل هایی داشت، برای مقابله با وضعیت سخت فرهنگی و هجمه بالای دشمن باید حوزه های علمیه از نظم و ترتیب بالا و نظام دقیقی برخوردار باشند./854/202/ب1

ارسال نظرات