۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۹۴۶۴۳
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

برجام برنامه نفوذ دشمن در میان مسؤولان و انحراف انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین تقوی گفت: دشمن با توافق هسته‌ای و برجام تلاش دارد در یک برنامه بیست ساله تا عمق مسؤولان رده بالای کشور نفوذ کند تا حرکت انقلاب را از درون منحرف و به ضعف گرایش دهد.
بزرگداشت آيت الله مشکيني حجت الاسلام تقوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور امروز در هفتمین نشست طریق سعادت، نکوداشت آیت الله مشکینی، اظهار داشت: بزگزاری نشست های بزرگداشت علمای بزرگی چون آیت الله مشکینی می تواند در عرصه جامعه تأثیر بسزایی داشته باشد.


وی ادامه داد: فرهنگ بشری مدیون چهره ها و شخصیت هایی است که عمر گرانبهای خود را در رشد و تعالی انسان و انسانیت مطرح، احوالات اجتماعی را چنین انسان های بزرگی به ایجاد آوردند، کسانی که با بسیج احساسات و اندیشه های یک دگرگونی حاصل کردند.


رییس شورای سیاست گذاری ائمه کشور با بیان این‌که تمدن های بزرگ انسانی را چنین شخصیت هایی به وجود آوردند، افزود: در تأسیس یک تمدن، در داوم و شکوه آن تمدن انسان هایی با شخصیت والایی مؤثر بودن و عرصه تمدن بشری را ترسیم کردند.


وی با اشاره به این نکته که  اندیشمندان پیش از تحول در جامعه خود را متحول کرده بودند، اذعان داشت: همان طور که در عرفان اسلامی اولین منزل یقضه و بیداری است در بیداری جامعه نیز باید ابتدا خود بیدار بود، اگر کسی بخواهد در جامعه بشری تحول شگرفی ایجاد کند باید در ابتدا خود بیدار و آگاه شود.


حجت الاسلام والمسلمین تقوی افزود: اگر کسی تحول و تغییر چشم گیری ایجاد کرد، ابتدا خود متحول شد و سپس با دنیای پیرامون خود پرداخت، موفقیت در صحنه جامعه در این نکته است و بزرگی بزرگان تاریخ ریشه در این نکته والا است.


وی ریشه شعار استقلال و آزادی را آزادی و استقلال درون خواند و تصریح کرد: نخست باید خود آزاد شویم و بندهای نفسانیت را گسست، باید با نیت های خالص و رهایی از جلوه های شرک و نفسانیت و سبکی از رجس وارد حریم حرم الهی شد و آزاد بود.


رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به ثبات و آزادی روح امام راحل و شاگردان بزرگش، اذعان داشت: امام راحل و شاگردانش چون آیت الله مشکینی از چنان ثبات شخصیت و آزادگی برخوردار بودن که مقام و جایگاه آن ها را نلغزاند.


وی شخصیت های چون امام راحل، آیت الله مشکینی را یک ملت عنوان و تصریح کرد: چنین شخصیت هایی به جایی می رسند که به هویت یک ملت مبدل می شوند، بزرگداشت و تشریح شخصیت چنین اشخاصی در حقیقت بزرگداشت یک ملت و هویت یک جامعه است.


حجت الاسلام والمسلمین تقوی برگزاری بزرگداشت شخصیت هایی چون آیت الله مشکینی را در راستای تجلیل و تعظیم هویت یک ملت دانست و خاطرنشان کرد: آیات قرآن کریم با تکیه بر نکوداشت شخصیت های ارزشی، به ذکر نام انبیاء و صلحاء می پردازد، این نگرش درس توجه به شخصیت های ارزشی را به ما می دهد.


وی در پایان با اشاره به این‌‎که دشمن زمانی که از تحریم، تهاجم نظامی، تهدید و تهاجم فرهنکی طرفی نبست به فکر شیوه دیگری افتاد، خاطرنشان کرد: دشمن با توافق هسته‌ای و برجام تلاش دارد در یک برنامه بیست ساله تا عمق مسؤولان رده بالای کشور نفوذ کند تا حرکت انقلاب را از درون منحرف و به ضعف گرایش دهد، در جریان فتنه 88 که اگر اسناد آن روزی علنی شود بسیار از مسائل روشن و مشخص خواهد شد./854/پ202/ج

ارسال نظرات