۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۹۴۶۴۶
امام جمعه بروجرد:

مقابله دشمن با آیین فرهنگی عزاداری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد با بیان این که مقابله دشمن با آیین ها یفرهنگی عزاداری است، گفت: مقابله با تحریف ها نیز باید به صورت ظریف و فرهنگی صورت گیرد.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که در دفتر امام جمعه بروجرد برگزار شد، گفت: در برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم باید برنامه ریزی و دقت منسجمی صورت گیرد.

 

وی با بیان این که دشمن در تلاش است تا آیین های عزاداری را بی اثر کند، تأکید کرد: باید نسبت به توطئه های دشمن هوشیار بود.

 

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: دشمن از هیچ کوششی برای تخریب، تحریف و تعطیلی این مجالس دریغ نمی کند.

 

وی یادآور شد: هرگاه دشمن توان مقابله مستقیم با مجالس عزاداری را نداشته باشد، از طریق بدعت، دروغ و تحریف به دنبال بی اثر کردن مراسم عزاداری هستند.

 

حجت الاسلام ترابی با بیان جایگاه رفیع مجالس اهل بیت(ع) اظهار داشت: باید جلوی بدعت ها و خرافات دشمن گرفته شود.

 

وی در ادامه با تأکید بر تقویت جنبه آموزندگی عزاداری ها عنوان کرد: حضور روحانیان و سخنران باید در هیأت های مذهبی مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه بروجرد با تأکید بر توجه به متن مداحی ها در ایام عزاداری افزود: نباید اجازه بروز خرافات دشمن داده شود.

 

وی با بیان این که دشمن به صورت غیر مستقیم راه مقابله با آیین های عزاداری را پیش گرفته است، اظهار داشت: امروز مقابله دشمن با آیین های عزاداری فرهنگی است.

 

حجت الاسلام ترابی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی در آیین های عزاداری ادامه داد: مقابله با تحریف ها نیز باید ظریف و به صورت فرهنگی باشد.

 

اسلام با مجالس اهل بیت(ع) زنده مانده است

حجت الاسلام ترابی با اشاره به سخانان امام راحل یادآور شد: اسلام با مجالس اهل بیت(ع) زنده مانده است؛ اگر واقعه عاشورا نبود، با توجه به فعالیت گسترده دستگاه های تبلیغاتی دشمن چیزی از اسلام باقی نمی ماند./9459/202/ب3

ارسال نظرات