۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۹۴۶۵۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:

هیچ کاندیدایی حق ندارد در فضای امامزادگان کار انتخاباتی انجام دهد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به حضور گسترده مردم در اماکن مذهبی برای شرکت در عزاداری امام حسین(ع)، گفت: هیچ کاندیدایی حق ندارد در فضای امامزادگان کار انتخاباتی انجام دهد.
حجت الاسلام مصطفي نوروزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات اداره کل اوقاف قزوین با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) و حضور گسترده مردم در اماکن مذهبی و زیارتگاه‌ها در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران گفت: هیچ کاندیدایی حق ندارد در فضای امامزادگان کار انتخاباتی انجام دهد.

 

وی تاکید کرد: هر ساله از محل درآمدهای موقوفات سیدالشهداء کمک‌هایی به هیئت‌های مذهبی و حسینیه‌ها می‌شود که در سال جاری به اماکن مذهبی که بخواهند کار انتخاباتی انجام دهند نگاه کمرنگ‌تری خواهیم داشت.

 

حجت‌الاسلام نوروزی با بیان این‌که تنها راه نجات و سعادت تمام انسان‌ها تمسک به راه اهل بیت(ع) است و نمی‌شود برخی از آیات خداوند را قبول داشته و منکر برخی دیگر باشیم، اظهار کرد: این درست نیست که تا دیروقت در هیئت‌های مذهبی برای امام حسین(ع) عزاداری کنیم اما خمس و زکات مال خود را پرداخت نکنیم.

 

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مغفول مانده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: اگر می‌خواهیم سوار بر کشتی نجات اباعبدالله(ع) شویم باید با تمام وجود باشد نمی‌شود سوار بر کشتی نجات شویم اما دلمان با امام نباشد.

 

این مسؤول با اشاره به این‌که شرکت در مراسم سوگواری‌ اهل بیت(ع) فرصت مغتنمی است، ابراز کرد: هدف از عزاداری‌ها این است که به معرفت حقیقی برسیم.

 

حجت‌الاسلام نوروزی با بیان اهداف قیام عاشورا عنوان کرد: خود امام حسین(ع) فرمودند که من قیام نکردم جز برای اصلاح دین جدم و احیای امر به معروف و نهی از منکر.

 

وی با تاکید بر این‌که امروزه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مغفول مانده است، تصریح کرد: دلیل این غفلت این است که این واجب فراموش شده در جامعه گسترده نشده و این وظیفه آحاد مردم است که در این راستا پیش‌قدم باشند.

 

همه وظیفه داریم عزاداران اباعبدالله را جذب کنیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به دیگر اهداف قیام اباعبدالله(ع) خاطرنشان کرد: اقامه نماز عمود دین بوده و از واجبات عینی است.

 

این مسؤول با اشاره به مقوله امام‎شناسی و تاثیر آن در زندگی افراد اظهار کرد: وقتی معرفت حسینی نمود پیدا کند اخلاق و زندگی ما نیز حسینی خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام نوروزی با بیان این‌که وظیفه همه ما این است که عزاداران اباعبدالله(ع) را جذب کنیم، گفت: در زمان رضاخان اجازه ندادند مراسم روضه امام حسین(ع) برگزار شود که مردم در مقابل این حرکت ضددینی دست به وقف سیاسی زده و بخشی از اموال خود را وقف سیدالشهداء کردند.

 

کمک 430 میلیون تومانی به هیئات مذهبی از محل موقوفات سیدالشهداء

وی با تاکید بر این‌که بیشترین موقوفات در کشور و استان قزوین مربوط به سیدالشهدا است، اظهار کرد: در سال جاری کمیته‌ای تشکیل شده است در راستای اجرای صحیح و امینانه موقوفات قزوین که از محل درآمد موقوفات مربوط به سیدالشهدا می‌توانیم 430 میلیون تومان برای ایام محرم به هیئات مذهبی و حسینیه‌ها کمک کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه به تشریح برنامه‌های اوقاف در ماه محرم پرداخت و عنوان کرد: مراسم سیاه‌پوشان در امامزاده حسین(ع) و سایر بقاع متبرکه در 21 مهر ماه برگزار می‌شود.

 

همایش شیرخوارگان حسینی به یک برنامه جهانی تبدیل شده است

این مسؤول با اشاره به سایر ویژه برنامه‌های دهه اول محرم اضافه کرد: در عصر روز 23 مهر برنامه لبیک یاحسین را خواهیم داشت که با حضور 5 هزار نفر در امامزاده حسین(ع) و سایر امامزاده‌های شاخص شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام نوروزی با بیان این‌که همایش شیرخوارگان حسینی به یک برنامه جهانی در کشورهای اسلامی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: کارگاه خیاطی در امامزاده حسین(ع) راه‌اندازی شده است که به کمک 70 نفر از خواهران خیر 500 تن لباس برای کودکان 6 ماهه و 3 ساله دوخت زده‌اند.

 

وی با اشاره به برنامه احلی من العسل برای نوجوانان حسینی ابراز کرد: این همایش در روز سه‌شنبه 28 مهر همزمان با ششمین روز از دهه نخست محرم ساعت 9:30 در صحن امامزاده حسین(ع) و سایر امامزاده‌های شاخص برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به ویژه برنامه بانوان در ایام محرم اشاره کرد و یادآور شد: همایش رهروان زینبی ویژه برنامه‌ای برای بانوان خواهد بود که در 4 آبان با گذشت 12 روز از محرم در حرم مطهر آمنه خاتون برگزار خواهد شد.

 

این مسؤول در پایان با اشاره به مقوله تبلیغ و اعزام مبلغ در ماه محرم به نقاط مختلف استان، گفت: هر ساله از روحانیان استان قم دعوت می‌کنیم و در سال جاری نیز 50 مبلغ از قم و 60 نفر از مبلغان بومی به نقاط مختلف استان اعزام خواهند شد./955/201/ب3

ارسال نظرات