۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۹۴۷۲۴
آیت الله مهمان نواز تأکید کرد؛

همکاری و همدلی بین فعالان حوزه مساجد افزایش یابد

خبرگزاری رساـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: باید همکاری و همدلی بین فعالان حوزه مساجد شامل ائمه جماعات، اعضای پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری افزایش یابد.
آيت الله مهمان نواز- ديدار با فعالان کانون هاي فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار شماری از فعالان کانون های فرهنگی هنری و فرماندهان پایگاه های بسیج مساجد بجنورد، با اشاره به نقش مساجد در تقویت فرهنگ اسلامی جامعه، اظهار کرد: مساجد مهم ترین پایگاه دین داری و گسترش آموزه های این دین الهی در جامعه هستند.

 

وی با بیان اینکه می بایست نقش آفرینی مساجد در حوزه های مختلف افزایش یابد، خاطرنشان کرد: فعالیت کانون های فرهنگی هنری در مساجد زمینه مناسبی برای تحقق این مهم بوده و گسترش فعالیت های این کانون ها در کشور نیز موفقیت فرهنگی بزرگی در این راستا به شمار می رود.

 

آیت الله مهمان نواز با اشاره به اینکه راه اندازی این نهادها در دل مساجد کار بزرگی بود، اضافه کرد: فعالیت نهادهایی نظیر کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های بسیج در مساجد موجب گشوده شدن روزنه های امید شده و در احیای کارکرد کامل مساجد نقش مهمی دارند.

 

به گفته آیت الله مهمان نواز کارکرد کامل مساجد و فعال شدن این مراکز دینی در حوزه های مختلف منجر به بیداری دل ها و تحول اساسی در زندگی مردم و ایران اسلامی می شود.

 

آیت الله مهمان نواز افزود: فعالیت در حوزه مساجد موهبتی الهی است که نصیب برخی از افراد خاص شده، به همین دلیل می بایست همه مسؤولان و فعالان این بخش با غنیمت دانستن این موقعیت برای کسب رضای باری تعالی و ارتقای بعد معنوی مردم تلاش کنند.

 

آیت الله مهمان نواز خطاب به فعالان کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های بسیج مساجد گفت: حضور و فعالیت در مساجد را غنیمت بدانید چرا که این راه صراط مستقیم بوده و به سعادت مندی در دنیا و آخرت می رسد.

 

وی تصریح کرد: فعالان حوزه مساجد می بایست بهره مندی از دریای بیکران معرفت قرآن را قدر بدانند چرا که این فیض عظیم در شرایطی که دشمنان قاطعانه در برابر اسلام و مسلمانان ایستاده اند، ارزش دوچندان دارد.

 

آیت الله مهمان نواز با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه فعالیت مساجد، خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبری نیز سفارش کردند می بایست در مساجد، مدیریت صحیح برنامه ها صورت گرفته تا با همدلی و همزبانی فعالان کانون های فرهنگی و هنری، پایگاه های بسیج و ائمه جماعات مساجد از ظرفیت این اماکن به صورت کامل استفاده شود.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: باید همکاری و همدلی بین فعالان حوزه مساجد شامل ائمه جماعات، اعضای پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد افزایش یابد./9314/202/ب1

ارسال نظرات