۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۹۴۷۹۷
دبیر مجمع جهانی حضرت علی ‌اصغر کرمانشاه:

مراسم شیرخوارگان حسینی در کرمانشاه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع جهانی حضرت علی ‌اصغر (ع) کرمانشاه گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با ماه محرم در استان کرمانشاه برگزار می شود.
شيرخوارگان حسيني

فرهاد دوستی، فعال فرهنگی و دبیر مجمع جهانی حضرت علی ‌اصغر (ع) استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، شعار امسال مجمع را «کربلا، حیات شیعه و حضرت علی‌ اصغر (ع)، حیات کربلا» اعلام کرد و عنوان داشت: برنامه امسال شیرخوارگان حسینی در کرمانشاه به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) و هیأت رزمندگان اسلام استان در تاریخ جمعه 24 مهرماه سالجاری در ورزشگاه حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه و مداحی یزدان ناصری، مجید جیحون تبار و یزدان دستمزد برگزار می‌شود.


دوستی در ادامه با اشاره به اینکه مراسم واقعه‌ خوانی حضرت علی ‌اصغر (ع) صرفأ یک روضه‌ خوانی ساده و یک مناسبت دینی و مذهبی نیست، گفت: این مراسم اعتراض به نقض حقوق اولیه انسانیت است و ظرفیتی برای مخابره پیام مظلومیت اهل بیت(ع) به شمار می‌رود، از این رو ما موظف هستیم این پیام را به همه جهانیان مخابره کنیم زیرا از بطن شیعه و از آیات و روایات پیامبر اکرم (ص)  نشأت گرفته است.


وی درباره دستاوردهای مراسم واقعه ‌خوانی حضرت علی ‌اصغر (ع) تصریح کرد: تدوین دانشنامه حضرت علی ‌اصغر (ع) در بیش از 40 فصل، سه برابر شدن کتاب ‌ها در مورد آن حضرت از سال 82 تا 93 و قرار گرفتن نام ایشان در بین 10 نام اول کشور از نتایج برگزاری این همایش و برنامه‌های آن محسوب می‌شود.


دبیر مجمع جهانی حضرت علی ‌اصغر(ع) استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: لازم است از زحمات بی دریغ برادر بسیجی سردار محمد طالبی، مسؤول هیأت رزمندگان استان کرمانشاه در برپایی هرچه باشکوه تر مراسمات شیرخوارگان حسینی استان تشکر نموده و از خداوند متعال توفیق روز افزون ایشان را خواستاریم.


این فعال فرهنگی با بیان اینکه درب ورودی محل مراسم از شش صبح روز جمعه باز می‌شود، گفت: به نوزادان و کودکان حاضر در مراسم لباس‌های متحدالشکل عزاداری و پرچم‌ سیاه اهدا می‌شود.


دوستی در پایان اظهار داشت: اعضای مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان در ایام دهه اول عزاداری سیدالشهدا(ع) با حضور در بیمارستان محمد کرمانشاهی از کودکان سرطانی استان ملاقات و به آنان لباس ‌های عزاداری و پرچم‌ اهدا می‌کنند.


گفتنی است، اداره کل اوقاف وامور خیریه، اداره کل ورزش وجوانان، سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و صدا وسیمای مرکز کرمانشاه در اجرای برنامه به عنوان حامی مشارکت داشته اند./857/303/ب2

ارسال نظرات