۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۲۹۴۸۵۹
آیت‌الله علم الهدی:

جانبازان از دستاوردهای دفاع مقدس هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی دشمن را در جنگ سخت در برابر ما ناتوان دانست و گفت: دشمن مقاومت و ایثار رزمندگان ما را شاهد بوده و قدرت نزدیک شدن به ما را به خاطر این شهامت رزمندگان اسلام در جبهه های دفاع مقدس ندارد.
سخنراني آيت الله علم الهدي در مسجد سيد اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، عضو خبرگان رهبری، دوشنبه در همایش جانبازان بالای 70 درصد با اشاره به صبر و استقامت خانواده های جانبازان، اظهار کرد:  شما خانواده های ایثارگر در عرصه حمایت از این رزمندگان الگوی کاملی از استقامت را به نمایش قرار دارید.


وی با اشاره به اذن دخول که در هنگام تشرف به حرم مطهر رضوی قرائت می شود، گفت: امام رضا (ع) زنده است و آن را در اذن دخول نیز به این امر اشاره شده است بنابراین وقتی به حرم مظهر شرفیاب می شویم همانند این است که به منزل ایشان در مدینه و یا مرو حضور یافته ایم و فرصتی قابل تأمل و ویژه است.


آیت الله علم الهدی، با اشاره به این آیه قرآن که خداوند به پیامبر (ص) می فرماید: «وقتی مردم به سوی تو می ایند به آن ها سلام کن»  ارتباط با امام زنده دو سویه است و این حکمی که به پیامبر خداوند ابلاغ کرده است را امام رضا (ع) نیز اجرا می کند و به قلب شما کد ارسال و ارتباط را برقرار می کنند و ریختن اشک نیز به همین خاطر است.


عضو خبرگان رهبری، امام رضا (ع) را مظهر عطوفت عنوان و خاطرنشان کرد: حضرت همه میهمانان خود را به یک شکل پذیرایی نمی کند و به برخی توجه ویژه دارد. جانبازان و خانواده های آن ها از مهمان های خاص امام هشتم هستند زیرا در راه اعتلای اسلام سرمایه گذاری کرده و خانواده های آن ها نیز با صبر و استقامت در آزمون الهی پیروز شده اند.


وی با اشاره به این آیه‌ای از قرآن کریم که می فرماید: «الَّذِینَ اسْتَجَابُوا لِلَّهِ وَالرَّسُولِ مِن بَعْدِ مَا أَصَابَهُمُ الْقَرْحُ ۚ لِلَّذِینَ أَحْسَنُوا مِنْهُمْ وَاتَّقَوْا أَجْرٌ عَظِیمٌ» گفت: از زمان زمان پیامبر اکرم (ص) بار اسلام بر دوش رزمندگان بوده و از همان زمان اهمیت جانبازان مطرح شده است.


عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به جنگ احد  و جانبازان آن جنگ، بیان داشت: بعد از جنگ احد به فرمان پیامبر جانبازان و مجروحان آن جنگ به پاسداشت اسلام مأموریت یافتند، بنابراین دستاوردهای هر جنگ، جانباز آن میدان است.


امام جمعه مشهد جانبازان را از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: در کارنامه عمل جانبازان هر روز یک شهادت ثبت می شود و شما با صدها عمل وارد بهشت می شوید چون پاسداری از دفاع مقدس فقط به وسیله جانبازان امکان دارد.


وی با اشاره به شکست دشمن در 8 سال دفاع مقدس گفت: از روزی که با پیروزی در جنگ تحمیلی دشمن را ناامید کرده اید، استکبار در صدد انتقام و تجدید توطئه های مختلف برای به ثمر رساندن جنگ نابرابری است که در سال 59 بر ما تحمیل کرد.


آیت الله علم الهدی دشمن را در جنگ سخت در برابر ما ناتوان دانست و اظهار کرد: دشمن مقاومت و ایثار رزمندگان ما را شاهد بوده و قدرت نزدیک شدن به ما را به خاطر این شهامت رزمندگان اسلام در جبهه های دفاع مقدس ندارد.


عضو خبرگان رهبری با اشاره به جنگ نرم دشمن، گفت: دشمن در دو عرصه سیاسی و فرهنگی در جنگ نرم با ما می جنگد و با توجه به این که جانبازان ثمره عرصه های جنگ سخت بوده و در همه عرصه ها دشمن را شکست داده اند در این عرصه های مختلف جنگ نرم نیز ان ها را شکست خواهند داد.


وی خاطرنشان کرد: حضور جانبازان در صحنه ایثار را به مردم نشان داده و مردم نیز از این ایثار درس بگیرند از ایثار جانبازان مردم درس می گیرند و جانبازان با حماسه افرینی و بصیرت مجدد در کنار ولایت و رهبر معظم انقلاب قرار گیرند و جبران ریزش هایی که در کنار ایشان اتفاق افتاده را بکنند./1310/202/ب1

ارسال نظرات