۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۹۴۸۹۳
رییس سازمان امور مالیاتی کشور تبیین کرد؛

ضرورت مراقبت اقتصادی برای عبور از رکود

خبرگزاری رساـ رییس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه کشور در شرایط خاص اقتصادی است، گفت: در حال حاضر در شرایط رکود هستیم بنابراین باید مراقبت اقتصادی صورت گیرد تا فعالان اقتصادی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
ضرورت مراقبت اقتصادی برای عبور از رکود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی عسگری رییس سازمان امور مالیاتی کشور امروز صبح در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید بیان داشت: کشور در یک شرایط خاص قرار دارد که از طرفی دولت باید مسائل مالیاتی و درآمدی خودش را تأمین کند و از طرفی دیگر به دلیل این که کشور در شرایط رکود قرار دارد باید مراقبت اقتصادی صورت گیرد تا این که فعالان اقتصادی بتوانند به فعالیت خودشان بپردازند.

 

وی با اشاره به وظائف امور مالیاتی کشور بیان داشت: بنابر شرایط موجود که درآمدهای ارزی کشور از ناحیه نفت و واردات  کاهش پیدا کرده و خصوصی سازی نیز به دلیل شرایط بورس در رکود به سر می برد، سازمان امور مالیاتی وظیفه دارد هم برای تأمین منابع مالی دولت و هم مراقبت اقتصادی جهت دهی کند.

 

رییس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان تمهیدات این سازمان گفت: منابع مالیاتی، راه های فرار از مالیات، مؤدیان مالیاتی که اصلا یا به درستی در تور مالیاتی قرارنگرفته بوده اند شناسایی شدند تا بر اساس عدالت از همه مالیات دریافت گردد.

 

وی ادامه داد: ممکن است در این مسیر برخی مؤدیان مالیاتی مالیات‌شان نسبت به گذشته تغییرکره باشد و به این جهت دلگیر باشند اما واقع امر این است بر اساس اطلاعاتی که از فعالیت مؤدیان در اقتصاد به دست می آید مالیات طلب می شود.

 

معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان ساخت: برای سازمان مالیات 76 هزارمیلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش بینی شده است که در شش ماه اول سال مقدار 30 هزار میلیارد تومان آن محقق شده است پیش بینی می شود نود درصد این درآمد یعنی 70 هزار میلیارد تومان آن تا اواخر سال محقق شود./1324/پ202/ف

ارسال نظرات