۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۹۵۰۰۵
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

روحانیت آرمان های متعالی قیام عاشورا را به شیوه‌ای صحیح برای مردم بیان کند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران با بیان این که مردم، علما و روحانیت را شناسنامه نظام می‌دانند، گفت: با وجود همه توطئه افکنی‌های دشمنان علیه روحانیت اما اعتماد و علاقه مردم به این قشر تأثیر‌گذار جامعه اسلامی هر روز بیشتر می شود.
معاون فرهنگي اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران امروز در نشست مبلغان دینی مرکز استان با اشاره به این‌که عزاداری برای امام حسین(ع) باید با شعور و معرفت حسینی همراه باشد، بیان داشت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره‌گیری از آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل نهضت امام حسین(ع) است.

 

وی با بیان این که دشمنان اسلام تلاش گسترده ای در جهت ترویج خرافه و بدعت در نهضت حسینی از گذشته آغاز کرده و امروز همچنان ادامه می دهند، تصریح کرد: مبلغان دینی باید با تبلیغ صحیح جلوی ترویج برخی بدعت های دروغین را در جامعه بگیرند.

 

حجت الاسلام قربانی بر ضرورت بکارگیری شعار صحیح و در شأن ائمه معصومین(ع) به ویژه امام حسین(ع) از سوی مداحان اهل بیت تأکید کرد و گفت: مداحان باید نشر دهنده معارف ائمه معصومین(ع) در جامعه باشند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم‌ترین اهداف قیام حسینی دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز باید با الگو قرار دادن قیام امام حسین(ع) در جهت احیاء و نهادینه کردن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر گام برداشت.

 

وی به نقش مبلغان دینی در تبیین صحیح نهضت حسینی برای جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیان باید آرمان های متعالی قیام عاشورا را به شیوه ای مناسب برای مردم بیان کنند.

 

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که امام حسین(ع) برای نجات اسلام قیام کردند و در برابر ظلم و کفر ایستادند و مبارزه کردند، ادامه داد: امروز رسالت اصلی امت اسلامی ادامه راه نهضت حسینی و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های جبهه کفر است. 

 

وی با تأکید بر این‌که مبلغان دینی باید شخصیت امام حسین(ع) را آن‌گونه که در شأن و منزلت ایشان است به مردم ارائه کنند، ادامه داد: در عزاداری‌ها و نوحه‌سرایی‌ها باید اصول دینی مورد توجه قرار گیرد. 

 

حجت الاسلام قربانی اﻓﺰود: دﺷﻤﻨﺎن اﺳﻼم در ﻣﻮاﺟﮫﻪ ﺑﺎ ارزش ھﺎ ھﺮﮔﺎه ﻧﺘﻮاﻧﺴﺘﻨﺪ واﻗﻌﯿﺖ را اﻧﮑﺎر ﮐﻨﻨﺪ رو ﺑﻪ ﺗﺤﺮﯾﻒ آن آوردﻧﺪ و ﺧﻮاﺳﺘﻨﺪ ﻣﻔﺎھﯿﻤﯽ ﭼﻮن ﻋﺎﺷﻮرا، غدیر و اﻧﺘﻈﺎر را تحریف کنند، اما با هوشمندی علما و فقهای دین  مروز نهضت حسینی در دنیا نهادینه شده است.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران با تشریح قیام عاشورا و دستاوردهای مهم این حرکت تاریخی‌ بیان داشت: امام حسین(ع) با نثار خون خود و ایستادگی در مقابل زورگویان و قدرت طلبان فاسد به بشریت درس عزت و آزادگی داد. 

 

حجت الاسلام قربانی با تأکید پرهیز از خرافه‌گویی، ادعاها و سخنان غیر واقعی پیرامون نهضت عاشورا گفت: هیأت‌های مذهبی باید مراقب باشند تا مانع از نفوذ خرافه و بدعت در مراسم عزای امام حسین(ع) شوند.

 

وی با اشاره به نقش روحانیت در صیانت از احکام و شریعت اسلام تصریح کرد: روحانیان با تمسک به اهل بیت(ع) همواره در حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی فداکاری کردند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران با بیان این که مردم، علما و روحانیت را شناسنامه نظام می‌دانند، گفت: با وجود همه توطئه افکنی‌های دشمنان علیه روحانیت؛ اما اعتماد و علاقه مردم به این قشر تأثیر‌گذار جامعه اسلامی هر روز بیشتر می شود.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود با بیان این که روحانیت نیز باید در توجه به اخلاق و رفتار خود به الگوی جامعه اسلامی توجه لازم را داشته باشند، گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی از همه توان خود برای خدشه‌دار کردن نقش روحانیت در نظام دینی استفاده می‌کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که وحدت و همدلی امروز مهم ترین نیاز کشورمان است، تصریح کرد: دشمنان تلاش می کنند به هر بهانه ای در کشور اختلاف و تفرقه بیاندازند تا به اهداف شوم خود دست یابند که خوشبختانه با هوشیاری و تدابیر عالمانه مقام معظم رهبری هیچ گاه نتوانسته به این هدف خود دست یابد.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا گفت: آمریکا برای ملت ایران همچنان شیطان بزرگ است و مردم کشورمان نیز هیچ گاه فریب لبخندهای شیطانی این کشور مستکبر را نخواهند خورد./950/202/ب2

ارسال نظرات