۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۹۵۰۲۵

آیین تکریم و معارفه رییس حوزه هنری استان البرز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین تکریم، تودیع و معارفه روسای حوزه هنری انقلاب اسلامی استان البرز با حضور مسئولین و هنرمندان شاخص کشوری و مدیران ارشد استانی و با حضور خانواده های معزز شهدا برگزار شد.
آيين تکريم و معارفه

به گزارش خبرگزاری رسا، فاضل نظری شاعر خوش نام کشوری و معاون هنری حوزه هنری کل کشور به همراه مجید مصلحی مدیر کل مجلس و امور استان های حوزه هنری انقلاب اسلامی ضمن حضور در این آیین، از اقدامات جهاد گونه عبدالحمید قره داغی رییس سابق حوزه هنری البرز قدر دانی نموده و برای دکتر اسماعیل آجرلو سرپرست جدید حوزه هنری استان البرز توفیق خدمت در عرصه فرهنگ و هنر ارزشی استان البرز را آرزو نمودند. همچنین جمع کثیری از مدیران ادارات و نهادهای دولتی به همراه هنرمندان شاخص و سرآمد استان البرز نیز در این نشست تکریم و معارفه حضور داشتند.

 

فاضل نظری در ابتدای این نشست بر رسالت حوزه هنری در ترویج و تبیین ارزشهای ناب انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: «حوزه هنری در سال های پیشین و در کارنامه خویش، هرچند همیشه ادامه دهنده و رهرو یک راه و مسیر مستقیم بوده اما همواره مسیرهای متنوعی برای رسیدن به شاهراه اصلی هنر انقلابی طی نموده است و امروز نیز چون گذشته هدف و مأموریت اصلی خویش در تعمیق و ترویج اندیشه های ناب انقلاب اسلامی را به نحو مطلوبی ایفا می نماید.»

 

معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی، عرصه فرهنگ را مهم ترین سند هویتی یک ملت معرفی و افزود: «این عرصه به قدری مهم و در خور توجه است که نباید در حوزه هنری و دیگر نهادهای خدمتگزار فرهنگ و هنر، فردی به انتظار دستور و ابلاغ بنشیند، تا جایی که تلاش و حتی جان دادن در این مسیر شایسته خادمان این عرصه است.»

 

ایشان همچنین ظرفیت های بالای حوزه هنری استان البرز را نقطه قوت این نهاد انقلابی بر شمرد و عنوان داشت: حوزه هنری استان البرز ظرفیت ممتاز و البته ویژه ای دارد که فضای عالی و موثر در عرصه فرهنگ همراه با نیروهای جوان و مومن و خوش ذوق انقلابی از جمله این برجستگی‌ها است. فاضل نظری در پایان با اشاره به تلاش های بی‌دریغ عبدالحمید قره داغیریاست سابق حوزه هنری استان البرز، وی را نمونه و الگوی بارزی در تلاش جهادی دانست و برای ایشان در مسئولیت جدید قائم مقامی معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی و برای دکتر اسماعیل آجرلو در سرپرستی حوزه هنری استان البرز آرزوی موفقیت نمود.

 

 مجید مصلحی مدیر کل مجلس و امور استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز در این نشست در سخنانی ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع اساتید و هنرمندان شاخص استان البرز، حوزه هنری را نهادی متفاوت با دیگر خدمتگزاران عرصه فرهنگ دانست و صمیمیت و خلاقیت زاید الوصف در این آیین تکریم را از جمله مصادیق این تفاوت خواند. مصلحی افزود: یکی از شاخصه های حوزه هنری تلاش در جهت تربیت افراد متعهد و متخصص است که در بالندگی اهداف و ارزش های والای انقلاب اسلامی سخت کوش و خستگی ناپذیر هستند.

 

مدیر کل مجلس و امور استان های حوزه هنری در ادامه به شخصیت بارز و توانمندی رییس سابق حوزه هنری البرز اشاره و افزود: جناب آقای مهندس قره داغی جزو آن دسته از افرادی است که شاخصه خستگی ناپذیری و تلاش جهادی امیدآفرین را به همراه داشته و همواره از دو عنصر سخت کوشی و خطر پذیری برای نیل به موفقیت برخوردار بوده است.

 

ایشان همچنین در پایان با برشمردن ظرفیت های بالای سرپرست جدید حوزه هنری البرز برای ایشان در عرصه فرهنگ و هنر استان سرافراز البرز آرزوی برکت کرد.

 

عبد الحمید قره داغی رییس سابق حوزه هنری استان البرز و قائم مقام معاون هنری حوزه هنری کشور نیز در سخنانی ضمن تشکر از همراهی چند ساله هنرمندان و نهادهای تلاشگر عرصه فرهنگ و هنر البرز، به ارائه گزارش مختصری از فعالیت های حوزه هنری در زمان تصدی مسئولیت خویش پرداخت و در پایان از همکاران تلاشگر حوزه هنری قدردانی و برای دکتر اسماعیل آجرلو آرزوی موفقیت در تصدی این مسؤولیت کرد.

 

اسماعیل آجرلو سرپرست حوزه هنری استان البرز نیز پس از دریافت حکم رسمی خویش، در سخنان کوتاهی ضمن قدردانی از تلاش و زحمت خستگی ناپذیر عبدالحمید قره داغی و آرزوی سلامتی و موفقیت برای ایشان، از هنرمندان، مدیران و اصحاب رسانه در همراهی با حوزه هنری به منظور هم افزایی و تلاش در راه اعتلای هنر استان سرافراز البرز دعوت کرد.

 

گفتنی است تجلیل از خانواده های معزز سرداران شهید استان البرز، تقدیم تقدیرنامه و قرائت حکم مسؤولیت سرپرست حوزه هنری استان البرز، پخش نماهنگ تجلیل از تلاش عبدالحمید قره‌داغی و سخنرانی هنرمندان شاخص استان در تقدیر از رییس سابق حوزه هنری البرز از جمله حواشی این آیین تکریم بوده است./998/د101/ف

 

منبع: حوزه هنری

ارسال نظرات