۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۲۹۵۰۳۴
نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تشریح کرد؛

مهم‌ترین آسیب های اجتماعی فراروی کشور

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، توزیع گسترده مواد مخدر صنعتی، تفرقه و اختلاف ‌افکنی بین مردم و مسؤولان، حالت انفعال بخشیدن به جامعه و جنگ نرم را از مهم ترین آسیب های اجتماعی فراروی امروز کشور دانست.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در کنگره ملی سرداران و 2 هزار و 400 شهید چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: جامعه امروز ما با آسیب ‌های جدی تهدیدهای بسیار خطرناکی روبه رو است که می طلبد همگان نسبت به این خطرات آگاه و هوشیار باشند.

 

وی با بیان این که نخستین و مهم ‌ترین آسیب‌ های اجتماعی امروز کشور توزیع گسترده مواد مخدر صنعتی است، افزود: متأسفانه این روزها شاهد آن هستیم که این مواد در اشکال زیبا و فریبنده در بین مردم توزیع می‌شود و یک شادی کاذب و نشاط آوری برایشان بوجود می ‌آورد و در این حالت است که دست به جنایاتی می ‌زنند و امنیت مردم و جامعه را به خطر می ‌اندازند.

 

امام جمعه شهرکرد یکی دیگر از آسیب‌ های اجتماع امروز را تفرقه و اختلاف ‌افکنی بین مردم و مسؤولان عنوان و ادامه داد: باید مسأله نام‌گذاری امسال به نام دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب انجام گرفت را جدی بگیریم و در همه مسائل و حرف ‌ها انصاف و عدالت را رعایت کنیم.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، حالت انفعال بخشیدن به جامعه را آسیب دیگر بیان کرد و گفت: دشمن به دنبال آن است تا از بیان دیدگاه های اساسی و صریح انقلاب در جامعه جلوگیری کند و روحیه دفاع و ایستادگی را در مردم خاموش کند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که دشمن درصدد آن‌ است که خودباوری و خوداتکایی را در جامعه از ما بگیرند و ما را وابسته به بیگانگان کنند، ادامه داد: ترویج فساد و گناه در جامعه و شکستن قبح این دو موضوع به صورت ترویج مصرف مشروبات الکلی و مرزشکنی بین زن و مرد از مصادیق این آسیب هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، وجود جنگ بالفعل و تمام عیار را یکی دیگر از آسیب های فراروی جامعه و کشورمان برشمرد و تصریح کرد: برخی ها می‌ گویند کشور را به سمت جنگ نبرید و گونه ‌ای حرف می ‌زنند که انگار ما در جنگ نیستیم، می‌ گویند باید با سعودی ‌ها با معقولیت حرف زد، آیا کسانی که گروهک تروریستی داعش را پرورش می ‌دهند و ریختن خون شیعه را واجب می ‌دانند، معقول ‌هستند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با طرح این سؤال که جنگ نرم چیست؟ پاسخ داد: جنگ نرم، عده، افراد و تجهیزاتش معلوم نیست و حتی درک ناهنجاری ‌های جامعه، آثار و تبعاتش که در جامعه هویدا است هم برای کسانی مخفی است و آن را نمی ‌بینند.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که از ویژگی ‌های جنگ نرم این است که خود سبب تفرقه می ‌شود، تأکید کرد: این تفرقه به این صورت است که عده ‌ای می ‌گویند جنگ نرم هست و عده ‌ای آن را انکار می‌ کنند که همین موضوع یکی از آسیب‌ های جدی اجتماع است.

 

وی با اشاره به این که مهم ‌ترین هدف جنگ نرم استحاله جمهوری اسلامی ایران از درون است، عنوان داشت: این استحاله به این صورت است که نظام ما جمهوری باشد، اسلامی باشد، اما محتوای اسلامی نداشته باشد و به جای این که اسلام در رأس امور و نگاه مسؤولان باشد، سازش و بی‌ تفاوتی در برابر جرم، جنایت و استکبار سرلوحه ‌شان قرار گیرد، اما مردم ما هوشیارند و تنها برخی خواص هستند که کم می ‌آورند.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، آسیب بعدی را القای این موضوع به مردم که نماز امری سیاسی نیست و نباید حرف‌ های سیاسی در آن زده شود، دانست و افزود: در نماز سیاسی ‌گری نیست، اما سیاسی ‌گری که در آن بازیگری سیاسی و دستمایه شدن این گروه و آن گروه، این حزب و آن حزب باشد ممنوع است، نه سیاستی که اسلام در متن آن باشد که لازم هم هست.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: دشمن می‌ خواهد این روحیه‌ ها در جامعه حاکم شود و ما وارد سیاست نشویم، چگونه می‌ شود در برابر خدا نماز بخوانی، اما خدا که از او پیروی می‌ کنی بویی از خدا نبرده باشد، ما سیاست‌مان عین دیانت‌مان است./9457/202/ب3

ارسال نظرات