۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۲۹۵۰۴۳
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

ولایت ریسمان محکم الهی و مسیر حیات طیبه است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از خصوصیات حیات طیبه ایمان به خدا، کفر به طاغوت و چنگ زدن به ریسمان محکم الهی یعنی ولایت است ایمان به خدا و کفر به طاغوت با هم هماهنگ و مکمل یکدیگر هستند.
دکتر کبري خزعلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کبری خزعلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عصر امروز سه شنبه 21 مهر در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب دختران آفتاب که در دبیرستان دخترانه شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: مومنان کسانی هستند که برای رسیدن به حیات طیبه ایمان و عمل صالح داشته باشند.

 

وی افزود: حیات طیبه صرفا در دعا و عبادت نیست بلکه بخشی از آن در عزت ملی و استقلال است، با استقرار معنویت و عدالت پیشرفت‌های متعددی در ابعاد مختلف ایجاد می‌شود ملتی که بتواند به این سمت برود رفاه، عدالت، علم و فن‌آوری را کسب خواهد کرد که همه از آثار حیات طیبه است اما دشمنان ما نمی‌خواهند ما اینها را داشته باشیم.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: یکی از خصوصیات حیات طیبه ایمان به خدا، کفر به طاغوت و چنگ زدن به ریسمان محکم الهی یعنی ولایت است ایمان به خدا و کفر به طاغوت با هم هماهنگ و مکمل یکدیگر هستند.

 

خزعلی اظهار داشت: روش جذب جوانان با دست برداشتن ار ارزش‌ها ممکن نیست قرآن می‌فرماید انسان‌ها باید راه ابراهیم را طی کنند تا هدایت شوند.

 

وی بیان داشت: ساحت‌های رشد انسانی معرفت و شناخت است که استفاده از احساس در راستای تعقل بزرگترین دستمایه حرکت انسان به سمت معرفت و شاخت است اما اگر احساس به امیال و غرایز پرداخت انسان را به ذلت می‌کشاند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کتاب دختران آفتاب ابراز داشت: نویسنده با الگوگیری فاطمی و با برخورد داستانی در این کتاب مسائلی چون تفاوت و تساوی زن و مرد، عدالت جنسیتی، بحث عفاف و حجاب، نقش زن در خانواده و جامعه، انواع حجاب، مساله محرم و نامحرم، حضور در اجتماع و مناسک دینی، برخی شبهات را وارد شده را حل کرده است.

 

خزعلی عنوان کرد: این داستان نشان داده که یک دانشجو می‌تواند فاطمی باشد و در اوج مظلومیت خانواده و دوستان خود را راهنمایی کند بیانات رهبری را لحظه به لحظه در بحث‌های خود وارد کرده در حالیکه نمی‌تواند استاد خود را معرفی کند بعد از شهادت او که دوستانش کتاب خاطرات او را باز می‌کنند متوجه می‌شوند که استاد او در جایگاه علی مظلوم زمان چه زجرهایی برای هدایت امت تحمل کرده است.

 

وی افزود: خوب است یک مسابقه درباره این کتاب قرار داده شود و تا روز زن یا دهه فجر این کتاب به دست دانشجویان برسد در این زمینه صدا و سیما و تبلیغات اسلامی نیز همکاری لازم را داشته باشند ما نیز حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: برای اینکه کودکان و نوجوانان ما به دست صهیونیست‌ها تربیت نشوند باید برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم./807/202/ب3

ارسال نظرات