۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۲۹۵۰۴۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

منفعت طلبی نباید به هدف انسان تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ارزانی گفت: در حال حاضر منفعت طلبی به اوج خودش رسیده البته اسلام مالکیت را قبول داشته و آن را به صورت قوی می‌بیند اما این که منفعت به هدف و غایت انسان تبدیل شود اشکال دارد.
حجت الاسلام ارزاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی شامگاه امروز در همایش علمی تخصصی مدیریت تبلیغات با بیان این که بیش از 20 سال در حوزه تبلیغات دینی کار کردم، گفت: مدل‌های تبلیغات ما با دنیا بسیار تفاوت دارد و حقیقتا نیازمند انقلاب در حوزه تبلیغات هستیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به روایتی از امیرالمومنین اظهار کرد: امام علی(ع) فرمودند "آیا شما فکر می‌کنید همین جسم مادی هستید در حالی که درون شما عالم و دنیای بزرگی قرار دارد" و حقیقتا از این حیث انسان موجودی ناشناخته است که اگر واقعا بخواهد کاری را انجام دهد بدون شک موفق می‌شود اما همین انسان را نمی‌توان از ارتباطات جدا کرد.

 

وی با بیان این که انسان با خدا، خودش، دیگر انسان‌ها و محیط پیرامونی خود در ارتباط است، خاطرنشان کرد: ارتباط انسان با دیگر انسان‌ها با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد که ممکن است برای معارفه و شناخت یا برای کسب منفعت باشد، در حال حاضر منفعت طلبی به اوج خودش رسیده البته اسلام مالکیت را قبول داشته و آن را به صورت قوی می‌بیند اما این که منفعت به هدف و غایت انسان تبدیل شود اشکال دارد.

 

حجت الاسلام ارزانی تبلیغات تجاری را بسیار ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: یکی از مباحث مهم در تبلیغات بحث برند بوده و اصفهان ظرفیت زیادی در این حوزه دارد که متخصصان امر که دانش تبلیغات را دارند در آن ورود کنند چرا که ما در عرصه تبلیغات کار زیادی برای انجام داریم، در حوزه تبلیغات اگرچه اصفهان رتبه بهتری نسبت به کشور دارد اما در مقایسه با دنیا نیازمند فعالیت بهتر هستیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ابلاغ، اغنا، سبک سازی و سیره سازی را از انواع مدل‌های تبلیغ دانست و گفت: سبک سازی همان استایل است و در دهه 80 میلادی با همین استایل در آمریکا اتفاقات مهمی افتاد و ما نیز در حوزه تبلیغات باید به این سمت برویم و با توجه به این که مدل و سیستم نداریم سخنرانی و اغنا آن طور که باید جواب نمی‌دهد البته مدل را باید خود درست کنیم.

 

وی با اشاره به تبلیغات در حوزه دین بیان کرد: دین یعنی ارزش همان طور که ملیت نیز یک ارزش است و هرکدام از اینها وزن خاص خود را دارند و برای مثال اگر وزن دین را زیاد و ملیت را کم کنیم مردم دچار مشکل می‌شوند، اکنون چرا برخی از مردم سراغ دین دیگری می‌روند؟ ما باید به این که هر چیزی سر جای خودش باشد توجه داشته باشیم.

 

حجت الاسلام ارزانی با بیان این که خداوند مدل‌های مختلفی را برای تبلیغ استفاده می‌کند، یادآور شد: تبلیغات امروز در دنیا حرف اول را می‌زند اما باید در این حوزه اعتقادات خود را داشته و آن را عملیاتی کنیم برای مثال باید بدانیم که خدا رزاق است پس نباید نزاع کرد البته رقابت خوب است اما تنازع و تخریب نه تنها پسندیده نبوده بلکه ممنوع است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: قوانین جمهوری اسلامی نصب العین ما است و اگر مشکلی داشته باشد باید قانون را اصلاح کرد اما اگر قرار باشد که قانون نباشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که اعتباریاتی حاکم است و قانون اعتبار است؛ در برخی کشورهای حتی قانون‌های ضعیف خود را پذیرفتند اما ما نپذیرفتیم./1304/202/ب3

ارسال نظرات