۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۲۹۵۰۵۷
کارشناس مسائل مذهبی:

قیام عاشورا، ضامن بقاء دین شد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی قیام عاشورا را زمینه ساز احیای دین و بقاء معارف الهی دانست و گفت: دین اسلام در پرتو قیام خونین عاشورا در مقابل دسیسه های منافقان بیمه شد و شیعیان برای همیشه دانستند که راه حق در هر شرایطی از قیام برای رضای خدا جدا نیست.
حجت الاسلام قدسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا قدسی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد عسگریه شهرضا، ترویج ریا و فریب کاری را از جمله مهم ترین شاخصه های حکومت امویان برشمرد و اظهار کرد: آغاز حکومت امویان به معنای غلبه تزویر و ریا بر شئون زندگی مردم بود، این رویه تا جایی ادامه یافت که بسیاری از احکام دینی به گونه ای دیگر برای مردم عرضه شد.

 

وی در ادامه افزود: در زمانی که امام حسین(ع) شئون زندگی مردم را عهده دار شد، یزید علناً اعمال منافی عفت انجام می داد و دین را بازیچه حکومت غیر مشروع خود قرار داده بود.

 

کارشناس مسائل دینی، صب حضرت علی(ع) را یکی از مهم ترین شاخصه های دستگاه تبلیغاتی امویان برشمرد و ابراز کرد: متأسفانه این رویه ای بود که در زمان معاویه بنا نهاده شده بود و پس از وی از سوی یزید دنبال شد.

 

حجت الاسلام قدسی ظلم و ستم عمال حکومتی را از دیگر رویه های حکومت امویان برشمرد و تصریح کرد: وضع مالیات های سنگین و فساد اداری و تبعیض بین مردم در این دوره به اوج خود رسید، متأسفانه تمامی این امورات در راستای تخریب چهره دین در اذهان مردم انجام می شد.

 

وی حضور امام حسین(ع) به عنوان ولی و خلیفه الهی در دوران خلافت امویان را، یکی از سخت ترین دوران امامت شیعه برشمرد و تأکید کرد: کار امامت در زمانی که مردم تحت شدیدترین سانسور تبلیغاتی دشمن قرار داشتند و حق و ناحق برای آن ها مشتبه شده بود، بسیار سخت و در عین حال سرنوشت ساز بود.

 

کارشناس مسائل دینی اعمال قدرت در دین پذیری مردم را یکی از مفاسد خلافت اموی برشمرد و با اشاره به تفاوت بارز حکومت علوی و اموی عنوان کرد: یزید با نام دین مقاصد و اغراض خود را دنبال می کرد، و این در حالی بود که امامان شیعه مقاصد و اغراض خود را فدای دین و ترویج احکام الهی کردند.

 

حجت الاسلام قدسی در پایان، قیام عاشورا را زمینه ساز احیای دین و بقاء معارف الهی دانست و گفت: دین اسلام در پرتو قیام خونین عاشورا در مقابل دسیسه های منافقان بیمه شد و شیعیان برای همیشه دانستند که راه حق در هر شرایطی از قیام برای رضای خدا جدا نیست./868/202/ب3

ارسال نظرات