۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۲۹۵۰۷۶
استاد حوزه علمیه خواهران مشهد:

رعابت حجاب عبادت و موجب حفظ فرد از نگاه های مسموم جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به این که بانوان با رعایت حجاب در حقیقت عبادت خداوند متعال را به جا می آوردند، افزود: بانوان مسلمان هر اندازه در شرایط سخت تری حجاب را رعایت کنند، اجر و پاداش آن ها نیز بیشتر است.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم دشتی، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد، امروز در سلسله نشست های حلقه های معرفت که با موضوع « اعتقادی» در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: اعمال و رفتار دوست نیکو ما را به یاد خدا  می اندازد و ما را کمک می کند که اهل عمل و اطاعت خدا باشیم.

 

وی به ارزش و جایگاه حجاب اشاره کرد و افزود: در حقیقت تکلیف از تکلف به معنای سختی است، انجام عبادات و رعایت حجاب سخت است، امکان دارد در ابتدا سخت باشد، اما به مرور زمان برای انسان لذت بخش می شود.

 

دشتی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن می فرماید:« وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَکَبِیرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِینَ، از شکیبایى و نماز یارى جویید. و به راستى این [کار] گران است، مگر بر فروتنان.»؛ از این رو عبادت برای کسانی که خاشع هستند، آسان است.

 

این استاد مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد به آیه حجاب اشاره و اظهار کرد: خداوند متعال در آیه 59 سوره احزاب می فرماید: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَی أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا .»، «جلابیب» به معنای پوشش سرتاسری است که تمام بدن را می پوشاند.

 

وی به روان شناسی رنگ ها اشاره و ابراز کرد: برخی افراد این سؤال در ذهنشان است که چرا حجاب باید رنگ مشکی باشد، هر کدام از رنگ ها ویژگی دارد؛ رنگ قرمز، رنگ هیجان است و باعث جلب توجه و هیجان می شود، رنگ سبز، رتگ آرامش است و رنگ مشکی، رنگ تدافعی و ابهت است و به همین دلیل است که حجاب باید رنگ مشکی باشد.

 

دوست خوب در خوشی و ناخوشی، یار انسان است
این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد به ویژگی دوست خوب اشاره کرد و  افزود: دوست خوب، اهل نماز است و ما را به خدا نزدیک می کند، در سختی ها و خوبی ها، یار ما است و مانند آینه، عیب ما را بدون کنایه به ما نشان می دهد.

 

دشتی در پاسخ به این پرسش که چگونه ویژگی های درونی افراد را کشف کنیم، ابراز کرد: وجود ما پنجره ای به بیرون دارد؛ از این رو کسی که اهل نمار اول دقت باشد، این توجه او نشان از ایمان درونی او است و کسی که در ظاهر و باطن خیرخواه ما باشد، این نشان از روح پاک او است. 

 

وی با بیان این که رعایت حجاب، حکم خداوند متعال است، ابراز کرد: بانوان با رعایت حجاب خود، در حال عبادت هستند و هر چه در شرایط سخت تری حجاب را رعایت کنیم، اجر و پاداش ما نیز بیشتر است.    

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: برای بیرون بردن کینه از دل، باید با شخصی که از او کینه به دل دارید، ارتباط برقرار کنید و هدیه به او بدهید و هدیه او را نیز قبول کنید و خوبی های او را بشمارید./1309/202/ب2

ارسال نظرات