۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۲۹۵۰۸۴
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تحلیل کرد؛

از دستور غنی‌سازی 55 درصدی در دولت احمدی‌نژاد تا عقب‌نشینی هسته‌ای

خبرگزاری رسا ـ استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران به تحلیل روند هسته‌ای از دولت احمدی‌نژاد، گفت: دشمن اقدامات سخت افزاری جدی ای علیه آن دولت به کار بست اما با این حال هیچ کدام از آن دسیسه ها مانع از پیشرفت هسته‌ای نشد و دستور غنی‌سازی 55 درصدی در آن دولت صادر شد.
برجام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن نظر پور، امشب در نشست حقوق دانان بسیجی که در رابطه با تحلیل وضعیت منطقه در محل سالن اجتماعات مرکز آموزشی بسیج برگزار شد با بیان اینکه در موضوع هسته ای زمانی که دولت نهم تحویل گرفت تمام تحلیل گران غربی سه راه حل برای مقابله با ایران استفاده کردند، اظهار کرد: یکی از این راه حل‌ها این بود که پرونده ایران را به شوری امنیت ارجاع دادند.


استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه آنها تضعیف و حذف متعهدین ایران را در اولویت کاری خود قرار دادند، گفت: برای همین بود که تکفیری ها را به 200 میلیارد دلار سلاح مسلح کردند و به آنان گفتند که سوریه را به طور کلی نابود کنید ما بودجه ساخت آن را تأمین خواهیم کرد.


وی از تخریب 50 درصدی سوریه به دست تکفیری ها خبر داد و گفت: حمله به حزب الله و جنگ‌های 33 روزه و تلاش برای سقوط دولت شیعی عراق از جمله این اقدمات بود.


نظرپور اقدمات سخت‌افزاری دشمن علیه ایران در دولت احمدی نژاد را از جمله اقدام‌های جدی آنان برشمرد و گفت: ترور دانشمندان هسته ای و انتخاب گزینه های حمله به ایران از مهمترین این اقدمات به حساب می آید.


این تحلیل گر مسائل سیاسی منطقه خاورمیانه تقابل دیپلماسی رهبر معظم انقلاب در واکنش به این تهدید را یک تاریخ ماندگار سیاسی در انقلاب دانست و تصریح کرد: وقتی آمریکا گزینه حمله به ایران را به اسرائیل داد و هواپیماهای او را تقویت کرد مقام معظم رهبری در واکنشی جدی فرمودند« اگر حتی یک گلوله به سوی ما شلیک شود شبانه‌روز وجب به وجب تلاویو را موشک باران خواهیم کرد».


نظرپور انتخاب میر حسین موسوی را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری در انتخابات سال 88 را یک اقدام نرم‌افزاری دشمن در دسته انقلاب‌های رنگی برشمرد و افزود: گزینه هایی همچون هاشمی، خاتمی در دستور کار آنان بود و انتخاب میر حسین به عنوان اصلی‌ترین گزینه و اسطوره انقلاب سبز در ایران از برنامه‌های جدی اتاق‌های فکر خارج از کشور بود.


استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه در دستاوردهای هسته ای حتی ما تا دستور غنی سازی 55 درصدی و تأمین بودجه آن نیز پیش رفته‌ایم، اظهار داشت: دستور غنی سازی 55 درصد را احمدی نژاد صادر کرده بود و اگر بخواهیم ایران را از این نگاه در طول انقلاب مورد بررسی قرار دهیم دولت دکتر نهم و دهم، دولتی چابک و مفید بود.


وی ادامه داد: احمدی نژاد اشتباهات ایدئولوژیک زیادی را از نگاه جامع شناختی مرتکب شد که تحقیقات نشان می‌دهد نبود یک کارشناس مسلط به دین در بدنه دولت مقدمه ایجاد این رخنه ها می شود./837/پ202/ف

ارسال نظرات