۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۹
کد خبر: ۲۹۵۰۹۱
مبلغ نمونه خارج از کشور:

آفت‌شناسی، مهارت و ابتکار عمل سه رکن اساسی تبلیغ هستند/ مردم از روحانیت به‌عنوان فرهنگ اصیل اسلامی جدا نشوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طباطبایی تبریزی با تأکید بر توجه به آفات موجود در جامعه، گفت: بپا داشتن امر اهل بیت(ع) تنها به روضه و اشک نیست، امروز خطراتی جامعه را تهدید می‌کند که باید به آنها پرداخته شود برخی با برگزاری مراسمات ختم در تالارها می‌خواهند مجالس را از روحانیت بگیرند.
تبليغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی تبریزی، شب گذشته در همایش طلایه‌داران تبلیغ ویژه محرم الحرام 1437 هجری قمری که در دفتر امام جمعه زاهدان برگزار شد، گفت: حدیث معروفی است همه ما به آن اذعان داریم که می‌فرماید «أحیوا أمرنا» یعنی امر ما را بپا دارید.

 

مبلغ نمونه خارج از کشور ادامه داد: یکی از آفاتی که ممکن است در برنامه تبلیغی روحانیان وجود داشته باشد، خارج شدن از مسیر تبلیغ است نباد در بلیغ از امر دین خارج شد و امور خود پرداخت.

 

وی بیان کرد: مسأله تبلیغ و محرم فرصتی است تا از برکات مولا اباعبدالله که خداوند در اختیار ما قرار داده نهایت بهره را ببریم ضمن اینکه هرچقدر هم درس‌خوانده و باتجربه باشیم، باز هم نیاز به آموزش داریم.

 

حجت الاسلام طباطبایی تبریزی با تأکید بر توجه به آفات موجود در جامعه ابراز داشت: بپا داشتن امر اهل بیت تنها به روضه و اشک نیست امروز خطراتی جامعه را تهدید می‌کند که باید به آنها پرداخته شود برخی با برگزاری مراسمات ختم در تالارها می‌خواهند مجالس را از روحانیت بگیرند باید مراقب باشیم که مردم از روحانیت یعنی فرهنگ اصیل اسلامی جدا نشوند.

 

وی عنوان کرد: روحانیان باید آفت‌شناسی، مهارت و ابتکار عمل را مورد توجه قرار دهند همچنین صحبت آنان نباید خالی از قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) باشد تکیه به دو سرمایه عظیم قرآن و اهل بیت(ع)، ما را از کانت و راسل و امثالهم بی‌نیاز کرده است.

 

امام جمعه سابق بلژیک به ضعف برخی مبلغین در امام‌شناسی اشاره کرد و اظهار داشت: رابطه مردم با معصومین را باید از خود اهل بیت(ع) یاد بگیریم نه اینکه خودمان تعریف کنیم نباید به مردم به گونه‌ای القا شود که اهل بیت(ع) را تنها برای رفع حاجت قبول داشته باشند آیه مودت آیه مطلق است و دلیل برای مودت معصومین نیاورده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم سعادت دنیا و آخرت را داشته باشیم باید دست به دامان اهل بیت(ع) باشیم توحید، قرآن شناسی و پیامبرشناسی به امام شناسی ما گره خورده است باید دانست که مردم به گردن ما حق دارند و عاشق اهل بیت(ع) هستند./831/202/ب3

ارسال نظرات