۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۲۹۵۰۹۹
با حضور نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری؛

مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام حسین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ 9 نفر از طلاب مدرسه علمیه امام حسین (ع) با حضور نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری معمم شدند.
مراسم جشن و عمامه گذاري طلاب به مناسبت عيد غدير در شهرهاي مختلف/ اردبيل عکاس: مصطفي آمون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عمامه گذاری 9 طلبه از مدرسه علمیه امام حسین(ع) شامگاه گذشته بیست ویکم مهر ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور مداحان، شعرا، اقشار گوناگون جامعه و عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

 

آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در بین دو نماز با عرض تسلیت شهادت سردار همدانی و دیگر شهدای مدافع حرم، شفای مجروحان و پیروزی رزمندگان اسلام را از خداوند منان خواستار شد.

 

در ادامه مراسم شعرای اهل بیت(ع) به شعرخوانی درباره مناقب و فضایل امام حسین(ع) و ماه محرم پرداخته و در ادامه سید کریم موسوی سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با ابتهال دلنشین خود فضایی معنوی را به وجود آورد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با خوش آمدگویی به حضار و بیان تاریخچه تأسیس مدرسه علمیه و با تشکر از دست اندرکاران مدرسه علمیه، طلاب آن را محدود به اهواز ندانسته و از عمامه گذاری اولین گروه از طلاب این مدرسه سخن گفت.

 

وی با اشاره به ماه محرم، عزاداری بر امام حسین(ع) را از مصادیق شعائر الله دانسته و تصریح کرد: نام گذاری مدرسه به نام امام حسین(ع) و تربیت خطیب حسینی در این مدرسه از دلایل برگزاری مراسم در این ماه است.

 

این مقام مسؤول با ابراز امیدواری به این که مدرسه مزبور به حوزه تبدیل شود، گفت: نیاز جامعه به روحانی ضروری است اما متأسفانه گرایش به حوزه ضعیف است.

 

در پایان مراسم نیز عضو مجلس خبرگان رهبری برای طلاب مدرسه آرزوی موفقیت کرده و با خواندن دعا آنها را به لباس روحانیت مزین کردند./9466/203/ب3

ارسال نظرات