۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۹۵۱۱۳
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین:

پیشنهاد به رسمیت شناختن اسرائیل مانند پیشنهاد بیعت با یزید است

خبرگزاری رسا ـ‌ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین با اشاره به درس‌های عاشورا برای جامعه امروز، گفت:‌ درس‌هایی از عاشورا که نسبت به شرایط امروز برای ما قابل توجه است ظلم ناپذیری،‌ زیر بار حرف زور و ذلت و خواری نرفتن است،‌ زیرا امروز ظالمان زمان می‌خواهند ملت ایران را وادار به بیعت زوری با آمریکا،‌ اسرائیل و اروپا کنند،‌ ما با درس گرفتن از عاشورا زیر بار حرف زور و قلدر مآبان نخواهیم رفت.
حجت الاسلام محمدتقي بهبودي

حجت‌الاسلام محمد تقی بهبودی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا  در قزوین، در بیان فلسفه عاشورا، گفت: فلسفه عاشورا دفاع از اسلام و حرکتی برای جلوگیری از نابودی دین خدا بود،‌ زیرا یزید تنها خلیفه‌ای بود که تصمیم به از بین بردن اصل و اساس اسلام کرد.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین در ادامه افزود: خلفای پیش از یزید با این‌که در اصل دوستدار دین نبودند اما با دلایل خاص و حفظ موقعیت خود چنین تصمیمی نگرفتند و یزید تنها خلیفه‌ای بود که به طور آشکار اقدام به چنین کاری کرد.

 

وی با اشاره به این‌که امام حسین(ع) سزاوارترین فرد برای مبارزه با یزید بود بیان کرد: امام حسین(ع) به عنوان امام، حجت خدا و فرزند رسول خدا، سزاوارترین فرد برای این بود که برای تغییر این وضعیت اقدام و مبارزه کند و برای دفاع از دین حتی از جان خود نیز بگذرد.

 

حجت‌الاسلام بهبودی سپس به علت ماندگاری یاد و عزاداری امام حسین(ع) با گذشت زمان اشاره کرد و عنوان داشت: این یک حقیقت است که مرور زمان بسیاری از حوادث تاریخی و اتفاقات مهم و اساسی را کهنه می‌کند، با وجود این چون امام حسین(ع) همه چیز خود را در راه خدا فدا کرد،‌خدا نیز چنان محبتی نسبت به ایشان در دل‌ها قرار داد که حتی با گذشت زمان، هر سال گویی نخستین سالگرد عاشورا است.

 

وی مقدس بودن هدف امام حسین(ع)‌را علت دیگر زنده ماندن یاد عاشورا دانست و ابراز داشت:‌ هدف امام حسین(ع)حفظ دین و امری مقدس بود، بنابراین مردم هم که مسلمان و علاقه‌مند به دین خدا هستند هر سال در مراسم عزاداری محرم شرکت می‌کنند تا اعلام نمایند که ما راه اما محسین(ع) را دنبال می‌کنیم.

 

این مسؤول ادامه داد: در واقع اعلام آمادگی هر ساله دلیل زنده نگه  داشتن عاشورا است و مردم با حضور در مراسم‌های محرم اعلام می‌کنند که اگر شرایط مشابهی رخ دهد ما حاضر هستیم همان کاری را انجام دهیم که امام حسین(ع) انجام داد.

 

وی با اشاره به درس‌های عاشورا برای جامعه امروز اظهار داشت: درس‌هایی از عاشورا که نسبت به شرایط امروز برای ما قابل توجه است ظلم ناپذیری،‌ زیر بار حرف زور و ذلت و خواری نرفتن است،‌ زیرا امروز ظالمان زمان می‌خواهند ملت ایران را وادار به بیعت زوری با آمریکا،‌ اسرائیل و اروپا کنند.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین در ادامه افزود: امروز تنها شکل بیعت متفاوت شده، در عرف دیپلماتیک به رسمیت شناختن مورد نظر است و این بیان می‌شود که باید اسرائیل را به رسمیت شناخت و این مانند پیشنهادی است که برای بیعت به یزید به امام حسین(ع) داده شد،‌با درس گرفتن از عاشورا ما زیر بار حرف زور و قلدر مآبان نخواهیم رفت.

 

حجت‌الاسلام بهبودی در پایان به شبهه‌های موجود درباره محرم اشاره کرد و گفت: شبهه‌ها و تحریف‌هایی در رابطه با محرم وجود دارد که برخی محققین و علما به این امر پرداخته‌اند، مردم نیز باید توجه داشته باشند که واقعه عاشورا به پیرایه‌هایی آغشته شده که باید از آن منزه شود،‌در غیر این صورت ما به اهداف عاشورا نخواهیم رسید./955/302/ب3

ارسال نظرات