۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۹۵۱۵۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

کتابخوانی راهکار برون رفت از مشکلات جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ارازنی با بیان اینکه هنوز به کتابخوانی به عنوان راهکار برون رفت از مشکلات نگاه نمی‌شود، گفت: کتابخوانی راهکار برون رفت از مشکلات حتی مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است و کشورهای غربی به این موضوع به عنوان راهکار برون رفت از مسائل خود نگاه می‌کنند.
حجت الاسلام حبيب رضا ارزاني مديرکل اداراه فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی ظهر امروز در جلسه دبیرخانه استانی جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزای اباعبدالله الحسین گفت: امام خمینی(ره) به درستی فرمودند که "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است".

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به آیات ابتدایی سوره قلم بیان کرد: خداوند در قرآن به قلم سوگند یاد کرده و اگر هیچ آیه و حدیثی در اهمیت جایگاه کتابت و نگارش نداشتیم همین آیه برای بیان اهمیت جایگاه کتاب و کتابخوانی مفید است.

 

وی با اظهار تأسف از اینکه هنوز به کتابخوانی به عنوان راهکار برون رفت از مشکلات نگاه نمی‌شود، تصریح کرد: کتابخوانی راهکار برون رفت از مشکلات حتی مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است و کشورهای غربی به این موضوع به عنوان راهکار برون رفت از مسائل خود نگاه می‌کنند.

 

حجت الاسلام ارزانی خاطرنشان کرد: متاسفانه کتابخوانی هنوز به فرهنگ تبدیل نشده و با این مسأله بسیار فاصله داریم و سرانه کتابخوانی در کشور ما پایین بوده و با کشورهای دیگر دنیا فاصله زیادی وجود دارد، وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی فرهنگ بوده و باید در این موضوع ورود پیدا کند البته تمام نهادها وظیفه ترویج این فرهنگ را بر عهده دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه انجمن کتاب استان برای نخستین بار فعال شده اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های گسترده در حوزه‌ها و مبانی مختلف دارد اما ایمان داریم که اگر کتابخوانی رواج پیدا کند مشکلات برطرف می‌شود، من به طلاب و دانشجویانی که برای مشاوره مراجعه می‌کردند کتاب معرفی کردم چرا که کتاب واقعا معجزه می‌کند.

 

وی ادامه داد: اگر اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است این مسأله باید بروز و ظهور داشته باشد و باید دید که در حوزه کتاب چه کارهایی انجام شده است و باید دغدغه کتابخوانی ایجاد شود.

 

حجت الاسلام ارزانی با اعتقاد بر اینکه روستاییان و عشایر همواره همراه نظام و انقلاب هستند، گفت: روستاییان و عشایر سختی و رفاه کمتر و همراهی بیشتری با نظام و انقلاب دارند و وظیفه ذاتی ما این است که هرکاری در توان داریم برای آنها انجام دهیم البته قرار نیست که تنها برای آنها کتاب بخریم و باید فرهنگ کتابخوانی را نیز رواج داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: گاهی اوقات فرصت‌هایی برای روستاییان و عشایر برای مطالعه وجود دارد که شاید برای ما در شهر کمتر باشد بنابراین بحث کتابخانه سیار در عشایر قابل بررسی است.

 

وی با اشاره به جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب بیان کرد: با برگزاری جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب فعالیت و نشاطی بین روستاییان برای کتابخوانی ایجاد می‌شود./1304/202/ب1

ارسال نظرات