۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۹۵۱۸۹
امام جمعه بروجرد:

توجه به حجاب راه صیانت از عفت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد با تأکید بر رعایت حجاب و عفاف در جامعه گفت: راه صیانت از عفت؛ برخورداری از حجاب است.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز، در بیست و هفتمین همایش حجاب و عفاف این شهرستان با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم گفت:  خون پاک و مطهر امام حسین(ع) برای ترویج معروفاتی نظیر حجاب در میان مسلمان ریخته شده ست.


وی با بیان این که امام حسین(ع) کشته راه امر به معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: در این ایام باید امر به معروف و نهی از منکر احیا شود.


وی عفاف را به منزله روح و حجاب را به منزله کالبد بیان کرد و ادامه داد: عفت و حیا برای انسان‎ها امری فطری است، در کالبد حجاب می‎توان از گوهر ارزشمند عفاف و حیا حفاظت کرد.


حجت الاسلام ترابی با بیان این که حجاب و عفاف ارزش و منزلت زنان را به دنبال دارد، عنوان داشت: حجاب زنان و بانوان ایران اسلامی سنگری است که ملت را در برابر دشمنان شکست ناپذیر کرده است.


وی در ادامه با اشاره به این که عفت و حیا لازمه دین و ایمان است، اظهار کرد: عفاف و حیا انسان را از همه زشتی‎ها دور نگه می‎دارد.


امام جمعه بروجرد عفت را گوهری گرانبها دانست و خاطرنشان کرد: راه صیانت از این گوهر برخورداری از حجاب و پوشش اسلامی است.


وی با اشاره به این که نقش بانوان به عنوان نیمی از افراد جامعه در شکل دهی و شکل گیری فرهنگ غیرقابل انکار است، تأکید کرد: ترویج فرهنگ حجا و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد.


حجت الاسلام ترابی با بیان این که سیاست همیشگی دشمن اشاعه بی‎بند و باری در میان بانوان است، عنوان داشت: هدف دشمن از تهاجم فرهنگی اشاعه فرهنگ برهنگی و از میان برداشتن فرهنگ ناب ایران اسلامی است.


وی با بیان این که از ویژگی‎های یک جامعه دیندار رعایت حیا و عفت مردمان آن جامعه است، ادامه داد: با حفظ این فرهنگ باید دسیسه های دشمن را خنثی کرد و از ترزیق فرهنگ غربی در جامعه جلوگیری کرد.


امام جمعه بروجرد با بیان این که در طول تاریخ استعمارگران همواره به دین و مذهب به عنوان بزرگ ترین مانع دستیابی به اهداف خود نگاه می کردند، افزود: در این زمینه هر روز به دنبال دسیسه های جدید هستند./9459/202/ب1

ارسال نظرات