۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۹۵۲۰۱
آیت الله قریشی:

آینده حوزه های علمیه ارومیه درخشان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آینده حوزه های علمیه ارومیه درخشان است، گفت: امیدواریم حوزه های علمیه شهرستان ارومیه در سال‌های آینده به حد کاملا ایده آل و قابل قبول برسد.
آغاز سال تحصيلي حوزه علميه امام خامنه اي اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله علی اکبر قریشی، عضو خبرگان رهبری امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه اظهار کرد: اوضاع حوزه های علمیه در گذشته بسیار پریشان بود این درحالی است که امروزه شاهد پیشرفت های چشمگیری حوزه های علمیه این شهر هستیم و به سمتی حرکت می کند که ارومیه نیز از حوزه های علمیه شایسته و در شأن خود برخوردار شود.

 

وی افزود: 80 یا 100 طلبه در شأن شهری با 900 هزار نفر جمعیت نیست که خوشبختانه در سالهای اخیر با تلاش علما و روحانیان شهر این تعداد افزایش چشمگیری داشته است.

 

آیت الله قریشی با بیان این که آینده حوزه های علمیه ارومیه درخشان است، ابراز امیدواری کرد: حوزه های علمیه شهرستان ارومیه در سالهای آینده به حد کاملا ایده آل و قابل قبول برسد.

 

مفسر قرآن کریم، عالم دین بودن و درک آیات، روایات، سیره معصومان را فضیلتی بسیار بالا خواند و گفت: طلبگی قدم گذاشتن در مسیر حقیقی است که رضایت خداوند و سعادت انسان در آن است.

 

وی گفت: مقام و جایگاه علمای دین با هیچ ثروت و مقامی قابل مقایسه نیست، اینکه انسان عمر خود را برای نوشتن 20 هزار صفحه کتاب بگذارد قابل معاوضه با هیچ ثروت و قدرتی نیست.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: طلبگی راه انبیای الهی است که باید مسیر سعادت و خوشبختی حقیقی را برای مردم نشان دهید.

 

وی طلبگی را قدم گذاشتن در مسیر معنویت، علم دین و پیامبران و انبیای الهی دانست و افزود: اینکه انسان با علم خود مخلوق را به پروردگار نزدیک کرده و خداوند را برای مردم بشناساند، کار بسیار ارزشمندی است که باید شکر گذار آن باشیم.

 

آیت الله قریشی ابراز امیدواری کرد: با اهتمام و جدیت طلاب جوان شهرستان ارومیه روز به روز از لحاظ عالم دین و حوزه های علیه به شهری آراسته تبدیل می شود.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم که می فرماید: «کسانی که به خدا کمک می کنند، حتما خداوند به آنها کمک خواهد کرد»، گفت: آینده از آن شماست اگر با خلوص نیت در مسیر تبلیغ دین قدم برداشته و یقین داشته باشید که امدادهای الهی در این مسیر شامل حال شما خواهد بود./936/202/ب1

ارسال نظرات