۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۹۵۲۰۴
امام جمعه ارومیه:

طلاب برای تأمین نیازهای دینی و تبلیغی جامعه تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این‌که امروزه انتظار مردم از علما فقط علم به احکام و مسائل شرعی نیست، گفت: طلاب باید هم به معنویت رسیده و هم با قوت درس بخوانند تا بتوانند نیازهای دینی و تبلیغی جامعه را تأمین کرده و جامعه را برای ظهور امام زمان آماده کنند.
شروع سالتحصيلي حوزه علميه امام خامنه اي اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه امام خامنه ای ارومیه خطاب به خانواده های طلاب گفت: قرار گرفتن فرزندان ما در مسیر تبلیغ دین بزرگترین توفیق است که باید شکرگزار بود.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم که «خداوند اعمال انسان و اثرات آن را می نویسد»، اظهار کرد: اینکه فرزندان شما در مسیر تبلیغ دین قرار گرفته اند اثر شماست و در نامه اعمال شما ثبت می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: براساس روایات دست انسان پس از مرگ از دنیا کوتاه می شود و فقط اجر و پاداش علمی که مردم از آن بهره مند باشند، صدقه جاریه و فرزند صالح است که از این دنیا به او می رسد.

 

وی خاطرنشان کرد: خانواده های علما، روحانیان و طلاب نیز در اجر و پاداش فعالیت های تبلیغی فرزندانشان سهیم هستند که باید شکرگزار خداوند باشند.

 

امام جمعه ارومیه خطاب به طلاب گفت: باید خدا را شکر کنید که شما را هدایت کرده و در مسیر دین خود قرار داده است و شما را وارث پیامبر که دارای بالاترین مقام بود، کرده است.

 

وی مبلغ دین بودن را ادامه راه انبیای الهی یاد کرد و افزود: امروزه انتظار مردم از علما فقط علم به احکام و مسائل شرعی نیست بلکه باید شبانه روزی در همه جنبه ها مطالعه و تلاش کرده و خود را برای سربازی امام عصر (عج) آماده کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، کسب علم و تهذیب نفس را از اولویت های حوزه های علمیه برشمرد و گفت: طلاب باید هم به معنویت رسیده و هم با قوت درس بخوانند تا بتوانند نیازهای دینی و تبلیغی جامعه را تأمین کنند.

 

رییس شورای عالی حوزه های علمیه آرذبایجان غربی در پایان ابراز امیدواری کرد روز به روز شاهد رونق حوزه های علمیه در سطح استان باشیم.

 

علم بدون معنویت اثرگذار نخواهد بود

حجت الاسلام حسین شامی، مدیر حوزه علمیه امام خامنه ای نیز در این مراسم اظهار کرد: در حوزه های علمیه امام خامنه ای علاوه بر دروس متداول، فوق برنامه هایی شامل تحقیق و پژوهش و مکالمه زبان انگلیسی به جد پیگیری می شود.

 

وی با بیان این که اولویت اصلی حوزه علمیه امام خامنه ای تزکیه نفس و تربیت است، خاطرنشان کرد: اگر تزکیه نفس و معنویت در وجود انسان نباشد علم او اثرگذار نخواهد بود.

 

مدیر حوزه علمیه امام خامنه ای گفت: تلاش می شود مدرسه علمیه امام خامنه ای در منطقه و کشور مدرسه نمونه معنوی باشد./936/202/ب1

ارسال نظرات