۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۹۵۲۶۰
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

عزاداری ماه محرم بزرگترین سرمایه برای جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، عزاداری ماه محرم را یک سرمایه بزرگ برای جامعه اسلامی دانست و گفت: امت اسلامی به ویژه شیعیان باید تلاش کنند تا از نفوذ افکار انحرافی دشمنان در این سرمایه بزرگ دینی جلوگیری شود.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در همایش مبلغان اعزامی به مناسبت آغاز محرم در قائمشهر با بیان این که مبلغان باید پیام آزادگی، عزت و مظلومیت امام حسین(ع) را به خوبی برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند، افزود: تبلیغ ماندگار سبب نشستن پیام قیام حسینی بر دل مردم خواهد شد.

 

حجت الاسلام خوبانی، شناخت مخاطب را یکی مهم ترین ابزار تبلیغ دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان باید در ماه محرم علاوه بر شناخت صحیح از مخاطبان نسبت به محتوای موضوعی که می خواهند به سخنرانی بپردازند اطلاعات کافی داشته باشند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان برای تبیین مناسب و تأثیر گذار واقعه عاشورا باید نگاهی عمیق به ابعاد مختلف نهضت حسینی داشته باشند، خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا ابعادی گسترده و بسیار پرمحتوا دارد.

 

حجت الاسلام خوبانی، تبیین صحیح نهضت حسینی را عامل جلوگیری از ورود شبهات و خرافه به این حماسه تاریخی دانست و تأکید کرد: مبلغان باید به منظور تبیین مناسب اهداف قیام عاشورا به اندیشه های ناب علمای اسلام چون امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مراجعه کنند.

 

وی، بعد عقلانی، حماسی و عاطفی را ابعاد مختلف قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: مبلغان در ماه محرم باید با توجه به این سه مسأله مهم به بررسی و تبیین نهضت حسینی بپردازند.

 

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که عظمت قیام عاشورا مرزهای عقیده و مسلک را درنوردیده است، بیان داشت: حماسه عاشورا فراتر از مذهب شیعه و بلکه فراتر از دین و آیین است و مبلغان باید در ماه محرم به ابعاد جهانی و فراتاریخی این حماسه عظیم بیشتر توجه کنند.

 

وی با بیان این که نهضت عظیم امام حسین(ع) تاریخ بشریت را دگرگون کرده است، خاطرنشان کرد: مکتب عاشورا، مکتب جامع و سرشار از اهداف بلند و فرا زمانی است و نباید آن را نهضتی گذرا و موقتی دانست.

 

حجت الاسلام خوبانی به تلاش دشمنان برای ترویج خرافه و بدعت در عزاداری های ماه محرم اشاره کرد و گفت: اصل آیین عزاداری امام حسین(ع) باید با تلاش مبلغان دینی از تحریف  و بدعت های نوبنیاد مصون باقی بماند. 

 

وی عزاداری ماه محرم را یک سرمایه بزرگ برای جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلامی به ویژه شیعیان باید تلاش کنند تا از نفوذ افکار انحرافی دشمنان در این سرمایه بزرگ دینی جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام خوبانی بر ضرورت تکیه بر مستندات تاریخی و واقعی در تقویت برنامه های عزاداری حسینی تأکید کرد و گفت: بهره گیری از رهنمودهای علما و روحانیان در عزاداری ها می تواند در غنای این برنامه ها بیافزاید.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران به نقش مبلغان دینی در نشر اندیشه های مکتب تعالی بخش اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از رسالت مبلغان دینی در ماه محرم و صفر تبیین و انتقال ارزش های عاشورایی با استفاده از قالب های بدیع و جذاب به نسل جوان است.

 

وی با بیان این که نسل جوان جامعه ثابت کردند که تشنه بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) هستند، تصریح کرد: اگر اهداف نهضت حسینی به شیوه ای تأثیرگذار و جذاب به جامعه معرفی شود به حتم از تأثیرپذیری بهتری برخوردار خواهد شد.

 

حجت الاسلام خوبانی بصیرت را یکی از درس های بزرگ قیام عاشورا دانست و با بیان این که عزاداری حسینی باید با درک بصیرت حسینی نیز همراه باشد، خاطرنشان کرد: توجه ظاهری به قیام عاشورا نباید در جامعه دینی رسم شود.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که درک حقیقت نهضت حسینی نیازمند نگاهی عمیق به این رویداد و واقعه عظیم تاریخی است، تصریح کرد: نگاه ظاهری به نهضت حسینی نمی تواند تعالی بخش باشد.

 

وی با بیان این که نبود بصیرت حقیقی مهم ترین مشکل مردم کوفه در دوران امام حسین (ع) بود، ادامه داد: کوفیان چون مبانی معرفتی آن امام همام را درک نکرده بودند مرتکب آن اشتباه تاریخی شدند.

 

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که جامعه امروز نیازمند درک صحیح و عمیق نسبت به اهداف و مبانی تفکر حسینی است، بیان داشت: حرکت در این مسیر امت اسلامی را در مسیر حق و عدالت قرار خواهد داد.

 

وی یکی از مهم ترین دلایل ماندگاری و توسعه مبانی دینی را قیام حسینی دانست و تصریح کرد: امام حسین (ع) با قیام عظیم خود اسلام را از خطر تحریف و نابودی نجات داد و موجب جهانی شدن اسلام حقیقی شد./950/202/ب3

ارسال نظرات