۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۹۵۲۶۶
امام جمعه سنقر:

ترک گناه و کمک به نیازمندان از مصادیق شکرگزاری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سنقر در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه شهرستان سنقر، گفت: ترک گناه و کمک به محرومان از مصادیق شکرگزاری است که باید در جامعه نهادینه شود.
حجت الاسلام برقراري حجت الاسلام برقراري1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سلسله جلسات اخلاقی طلاب و روحانیان حوزه علمیه شهرستان سنقر عصر امروز با حضور حجت الاسلام شمس الله برقراری امام جمعه شهرستان سنقر، علما و روحانیان و اساتید حوزه علمیه این شهرستان در حوزه علمیه سنقر برگزار شد.


حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه طلاب و روحانیان سربازان حضرت ولی عصر (عج) هستند عنوان داشت: طلاب در مسیری که گام نهاده اند باید ثابت قدم باشند و حضور و عنایات حضرت ولی عصر (عج) را در عملی کردن رسالتی که بر دوش دارند احساس کنند.


امام جمعه شهرستان سنقر با اشاره به اینکه همواره باید شکرگزار رحمت و نعمت های خداوند سبحان باشیم ابراز کرد: شکرگزاری نعمت های الهی را باید زبانأ و قلبأ به جا آورد و در انجام این مهم نباید دریغ نمود چرا که کفر نعمت سبب نارضایتی خداوند خواهد شد.


استاد حوزه علمیه بیان داشت: قطعأ عواملی سبب خشنودی خداوند و رحمت الهی خواهد شد و در این مسیر بخشیدن و انفاق از اهمیت بالایی برخوردار است.


وی با اشاره به سخنان امام علی (ع) گفت: کمک به فقرا و نیازمندان و دستگیری از محرومان از جانب ائمه اطهار (ع) بسیار مورد تأکید قرار گرفته است بنابراین برای رسیدن به خشنودی خداوند و دستیابی به سعادت اخروی در این امر رفع و رجوع مشکلات و نیازهای محرومان از مصادیق شکرگزاری است.


حجت الاسلام برقراری عنوان داشت: شکرگزاری باید در جامعه نهادینه شود و یکی دیگر از مصادیق شکرگزاری، ترک گناه و کمک به مستمندان است.


امام جمعه شهرستان سنقر با اشاره به فاجعه منا و به شهادت رسیدن تعداد زیادی از مسلمانان و حجاج ایرانی بیان داشت: حرکت بی تدبیرانه و تعمدانه حکومت آل سعود نشان دهنده همکاری بی چون و چرا آن ها با رژیم صهیونیستی می باشد.


استاد حوزه علمیه در پایان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: امید است که با وحدت و یکپارچگی مسلمانان و عنایات حضرت ولی عصر (عج) برای همیشه رژیم منفور و خبیث صهیونیستی و متحدانش از صحنه روزگار حذف شود./857/202/ب3
 

ارسال نظرات