۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۹۵۲۸۳
امام جمعه آبگرم:

شبهات، شایعات و شهوات مردم سبب تنهایی مسلم شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبگرم گفت: عده زیادی از مردم به خاطر تطمیع و تهدید ابن زیاد، حضرت مسلم(ع) را تنها گذاشتند اما خون پاک آن حضرت مدافع ولایت و ولی امر مسلمین بود.
لبيک يا حسين

حجت الاسلام محمد صالحی امام جمعه آبگرم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حضرت مسلم(ع) را عالم و دانشمند معرفی کرد و گفت: متاسفانه جایگاه حضرت مسلم(ع) در جامعه ما مشخص نیست ایشان یک عالم و فاضل بودند.

 

وی با تأکید بر این‌که حضرت مسلم از خاندان اهل بیت(ع) هستند، افزود: حضرت مسلم(ع) به عنوان نماینده و نایب ولی امر خود به کوفه فرستاده شدند و حکمشان بر مردم واجب بود.

 

امام جمعه آبگرم با بیان این‌که حضرت مسلم(ع) تمام خانواده خود را در راه امام حسین(ع) فدا کرد، بیان داشت: بعد از واقعه عاشورا شورش و انقلابی صورت نگرفت و با شهادت مظلومانه طفلان مسلم(ع) جرقه‌های شورش بر علیه یزد شروع شد.

 

استاد حوزه علمیه شهادت طفلان مسلم(ع) را نقطه عطف تاریخ دانست و گفت: عده زیادی از مردم به خاطر تطمیع و تهدید ابن زیاد حضرت مسلم(ع) را تنها گذاشتند اما خون پاک آنها مدافع ولایت و ولی امر مسلمین بود.

 

شبهات، شایعات و شهوات مردم باعث تنهایی مسلم(ع) شد

حجت الاسلام صالحی شبهات، شایعات و شهوات مردم را باعث تنهایی مسلم(ع) دانست و عنوان کرد: دشمنان چهره حضرت مسلم(ع) را در نزد مردم تخریب کردند و مردم از حمایت ایشان دست برداشتند و مسلم(ع) در شهر کوفه بدون یار و یاور در مقابل دشمنان ایستاد.

 

وی در ادامه افزود: حضرت مسلم(ع) از مکر و حیله دشمنان آگاه بودند اما به خاطر وفاداری که به امام حسین(ع) داشتند در کنار ولایت ایستادند و لحظه‌ای امام خود را تنها نگذاشتند.

 

امام جمعه آبگرم حضرت مسلم(ع) را ثابت قدم در دین معرفی کرد و تاکید کرد: علما و نخبگان ما باید در راه دین ثابت قدم و به شبهات توجه‌ای نداشته باشند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره حدیثی از امیر مومنان(ع) خاطر‌نشان کرد: در امور دینی به دنبال اشخاص و احزاب نروید و از عالمان ربانی تقلید کنید.

 

حجت الاسلام صالحی جایگاه ولایت فقیه را از دوران اهل بیت(ع) دانست و ابراز کرد: ولایت فقیه واژه جدیدی نیست و از گذشته وجود داشته است و افرادی مانند حضرت مسلم(ع) ولی فقیه بوده‌اند و دشمنان در این زمینه نمی‌توانند ادعایی داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: مداحان و سخنرانان نباید تنها به شعر و سخنرانی تکیه کنند و با کتابهای علمی و موثق شخصیت یاران امام حسین(ع) را بشناسند و به صورت کتابهای درسی در حوزه‌های علمی تدریس شود./838/302/ب3

ارسال نظرات