۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۲۹۵۲۹۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

حمایت از راه اندازی کانون های مساجد در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی کانون های مساجد در سراسر مناطق استان اعلام آمادگی کرد.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، محمدرضا جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در افتتاح یکهزارمین کانون فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی در شهرستان هوراند اظهار داشت: هر مسیری که انسان را به خدا نرساند مسیری انحرافی است.


وی با بیان این‌که هدف اصلی رسیدن به خداست و گرنه هر هدفی غیر از این مسیر، مسیر انحرافی است، خاطرنشان کرد: کسانی که مساجد خدا را آباد می کنند به مبدا و معاد ایمان دارند.
هر کسی در مسیر خدا قدم برندارد، خداوند نیز برای او سخت می گیرد.


همچنین علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: هر روز یک کانون تا پایان سال جاری در مساجد استان راه اندازی می شود.


وی با تأکید بر این‌که باید فعالیت کانون های فرهنگی هنری در مساجد یک فرصت است که باید بهترین بهره را از این فرصت برد، افزود: بیشتر فعالیت ها در اوایل انقلاب در مساجد انجام می شد که متاسفانه به تدریج حضور ما در مساجد کم رنگ و تنها به اقامه نماز و برگزاری جشن اعیاد خلاصه شد و این روند می تواند با فعال تر کردن کانون های فرهنگی و هنری مساجد از سر گرفته شود.


وی با اشاره به حمایت از راه اندازی کانون های مساجد در استان عنوان کرد: شعار ما امسال این است که هر روز یک کانون فرهنگی هنری در مساجد استان آذربایجان شرقی راه اندازی شود که تا امروز نیز محقق شده است.


صفی پور ادامه داد: بیشترین تعداد راه اندازی کانون تاکنون مربوط به شهرستان هوراند است که امیدواریم این تعداد کانون تا پایان سال جاری به دو برابر افزایش پیدا کند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در ادامه بر ضرورت توجه ویژه به نوجوانان در مساجد تاکید کرد و گفت: باید با سعه صدر و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری از نسل جوان در مساجد استقبال کرد.


فرماندار شهرستان هوراند نیز در این مراسم اظهار داشت: مسایل فرهنگی و اجتماعی جایگاه ویژه ای در زندگی افراد جامعه دارد و آسیب های مسایل فرهنگی و اجتماعی نیز به مراتب بیشتر از مسایل امنیتی و اقتصادی است.


فریادخواه تاکید کرد: بر این اساس باید توجه بیشتری به مسائل فرهنگی شده و در راستای تقویت فعالیت های مسجدمحور گام برداریم./935/101/ب3

ارسال نظرات