۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۲۹۵۳۰۶
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

شباهت حضرت یحیی به امام حسین در آیات قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شباهت‌های زیادی میان امام حسین(ع) و حضرت یحیی(ع) وجود دارد، گفت: قرآن کریم در سوره مریم این شباهت‌ها را مورد تأیید قرار داده است.
واقعه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم فخر روحانی شامگاه امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه روز اول ماه محرم مصادف با آغاز سال جدید هجری قمری است، گفت: اول ماه محرم روزی است که خداوند در آن روز دعای حضرت زکریا(ع) را مستجاب کرد و به او فرزند صالحی هدیه کرد.

 

وی افزود: به این علت که حضرت زکریا (ع) برادرزاده های ناشایستی داشتند و نگران بودند که پس از ایشان مال حلالشان به آن‌ها برسد به درگاه الهی دعا کردند و فرمودند که خدایا به من فرزند صالحی هدیه کن که وارث من باشد و نور ایمان را در جهان منتشر کند.

 

استاد حوزه علیمه قم تصریح کرد: در میان نماز حضرت زکریا، فرشتگان الهی بر ایشان فرود آمدند و وعده تولد حضرت یحیی(ع) را به ایشان دادند.

 

خانم فخر روحانی ادامه داد: چون حضرت زکریا(ع) از ماجرای کربلا خبر داشتند از خداوند خواسته بودند که ایشان را به گرفتاری پیامبر خاتم(ص) آزمایش کند تا در ثواب حضرت رسول(ص) به خاطر شهادت فرزندشان امام حسین(ع) شریک شوند.

 

وی افزود: به همین دلیل حضرت یحیی(ع) مانند امام حسین(ع) در شش ماهگی متولد شدند، شباهت زیادی به امام حسین(ع) داشتند و بسیار انسان وارسته ای بودند و سرانجام هم به دست قوم بنی اسرائیل مانند امام حسین(ع) به شهادت رسیدند و سرشان برای طاغوت زمان مانند امام حسین(ع) به تحفه برده شد.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: حضرت رسول(ص) هرگاه از نزدیکی محل شهادت حضرت یحیی(ع) می گذشت می فرمود هیچ ننگی بالاتر از این نیست که سر بنده صالحی مانند حضرت یحیی(ع) برای طاغوت زمانش به تحفه برده شود.

 

خانم فخر روحانی با بیان اینکه در روز عاشورا چهار هزار فرشته برای یاری امام حسین(ع) به روی زمین آمدند، گفت: از آن جایی که این فرشتگان دیر به صحرای کربلا رسیدند به دستور خداوند در حرم امام حسین(ع) ساکن شدند تا در زمان قیام امام زمان(ع) به ایشان پیوسته و انتقام خون امام حسین(ع) را بگیرند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که شیعه را از باقی‌مانده گل اهل بیت(ع) سرشته اند، افزود: شیعه با حزن اهل بیت(ع) محزون شده و با شادی اهل بیت(ع) شاداب است؛ بنابراین باید از این فرصت هایی که پیش رو داریم برای حضور در مجلس عزای امام حسین(ع) استفاده کنیم زیرا اشک بر امام حسین(ع) ناجی انسان از عذاب آتش است.


خانم فخر روحانی یادآور شد: اگر کسی می‌خواهد در قیامت با نامه اعمال پاک از گناه خدا را ملاقات کرده، با رسول خدا(ص) هم‌نشین باشد و در ثواب امام حسین(ع) و یاران ایشان شریک باشد باید بر امام حسین(ع) و یاران ایشان اشک ریخته و بگوید «یالیتنا کنامعک» که در مقابل خداوند ثواب این اعمال را به پاس دعایش به او می دهد./968/پ202/ی

ارسال نظرات